fredag 17 september 2010

”Murder was the case that they gave me”

”Efter partiledardebatten i går kväll ville statsminister Fredrik Reinfeldt inte diskutera Annica Holmquists fall.
Känner du till det?
– Nej.
Hur ser du på att medierna rapporterar om den här typen av fall de sista dagarna före valet?
– Jag känner ju inte till det.
Därefter bröt hans presschef Roberta Alenius intervjun. Statsministern lämnade lokalen.
På vägen ut var Alenius upprörd:
– Ni frågar ju hela tiden om enskilda fall.”

Men hur många enskilda fall krävs det för att de ska sluta vara just enskilda fall och blir, tja, regeln som bekräftar reglerna?

Referenslänk – här.

…och jag kan inte sluta tänka på Mange Schmidt och hans textrad ”om det flyter låt det flyta”. Go Moderaterna, go.

6 kommentarer:

Fredrik sa...

Jag är fortfarande upprörd. Tänk de som inte kan skriva för sig? De som inte orkat ta ens kampen som moderna de facto tog? De som är döda nu...

Hoppas att detta gör skillnad. Att det får folk att säga: Det räcker nu!

Anonym sa...

http://canthateenough.blogspot.com/2009/06/how-cool-would-that-be.html
10 juni 2009: "Första och sista gången jag länkar in Aftonbladet, lovar."

Herral de Santina sa...

Pja, saker ändras.

JJ sa...

Pja, anser att du är en av Sveriges absolut vassaste skribenter. En ber att få tacke för inläggena. Passar samtidigt på att (irriterat) vifta bort min egen (svenska) avundsjuka.

do you dream of noise? sa...

kolla in ett underbart klistermärke
Go moderaterna Go!

Vote with a bullet sa...

Från en Facebook-statusuppdatering nära dig:

Varför fistar du mig i röven, Fredrik?
- Jag kan inte kommentera enskilda fall.