torsdag 2 september 2010

”Jimmie hates to think he’s ignorant/He’s a blind and brainwashed pig/Ring a bell he starts to drool”



Jag får post – alltså finns jag. Jag finns – därför får jag post. Idag fick jag brev av Jimmie Åkesson. Han tycker att jag ska rösta på Sverigedemokraternas framtid som innehåller ”ansvarsfull invandringspolitik”, ”värdig ålderdom” samt ”krafttag” mot buset.

Det hade kanske gått an om Jimmie haft vett nog att stava sitt namn med y, och kanske kallat sig för något slags häftigt alias. Typ Jimmy Gestapo. Men nu blir det inget av det. Dessutom: Jag må hata brottslighet, men jag hatar en ansvarsfull invandringspolitik och det pengatörstande pensionärspacket än mer.

…och apropå ingenting alls så säger Johan Croneman det allra bäst. Som alltid. ”Föräldrarna till dessa Euro-orphans lämnar sina egna barn – för att till exempel svenska höginkomstagare skall kunna umgås mer med sina egna”. Läs allt här.

6 kommentarer:

Petri sa...

Haha... "Buset", vilket jävla snutord.

Jocke D-takt sa...

fick också ett blågult från herr åkesson i brevlådan igår. bäst tyckte jag nog ändå va erik almqvist; "att svenska jobb går till svenska medborgare". hur menar han? vad är definitionen på ett svenskt jobb?

Herral de Santina sa...

Tja... dalmas, paltstekare, byggare av röda stugor med vita knutar, Volvo, Saab, JAS, Bofors, HM, Ikea, ABBA, Roxette etc.

Allt som inte är pizza, kebab, städkneg och äldravård.

Jonathan sa...

http://www.smp.se/nyheter/valet_2010/%282091729%29.gm

Det hittills mest orimliga från SD.

Anonym sa...

Worse than the BNP and not even subtle about the pseudo-nazi policies.

Nazi-Democrats...fuck off!

Steve sa...

Min farfar är 88 år, kan knappt gå, är halvdöv och halvblind, har jobbat och betalat skatt i nästan 50 år, har en minipension - men han har inte rätt till en vårdplats för att han "inte är tillräckligt sjuk". Kakan är inte oändlig. Invandring/asyl/flyktingmottagning kostar i runda slängar 200 miljarder per år (källa: Lars Jonsson, lektor i företagsekonomi, Göteborgs universitet), och när man dessutom har prioriterat mycket märkligt i flera decennier (t.ex. sjuka barn blir utvisade/beviljas inte uppehållstillstånd men kriminella kan få stanna) så undrar man ju om inte SD ändå har sina poänger ändå.

Det kan sticka i ögonen att ett parti som hetsar mot muslimer och har närmast en sagosyn på svenskt 1900-tal ska ha rätt i vissa frågor, men så är det. SD:s valfilm är pinsam - vissa kanske finner den osmaklig - men visst handlar det om prioriteringar i partipolitik? Det ena behöver förstås inte utesluta det andra - givetvis har det varit rimligt att även prioritera andra folk i ett par decennier - men det finns gränser för hur många man kan ta emot och det blir svårt att ha samma höga välfärdsnivå om fler ska dela på kakan. Hard facts in a hard world.