söndag 10 oktober 2010

Söndagsbilagan: Det där ångestframkallande beviset på att människor i din egen ålder kommit så jävla mycket längre än vad du själv har i livet


”DN träffar honom i riksdagscaféet där han, demonstrativt, ber om en ’negerboll’.”

Det här är Björn Söder. Vi är jämnåriga. Han hatar invandrare men älskar kungen, gud, fosterlandet, röda stugor med vit knutar och chansen att principfast få slåss för rättigheten att använda ord som resten av mänskligheten avfärdade i höjd med Dackefejden. Här ska ingen Södermalmsfjollig mediaelit med PK-pinnen stadigt uppkörd i röven komma och säga till honom vad han får och inte får säga!

Björn Söder är stolt svensk – skåning av guds nåde! – och vill han marschera längs gatorna skrikandes ”neger neger neger” så gör han det. FTW! Inget hycklande, han har kastat av sig det politiskt korrekta oket, kommenterar på Flashback och Aftonbladet och säger som det är:

Negerboll.
Negerboll.
Negerboll.

Ett litet steg för en SD-man, ett stort kliv i riksdagscaféet.

Sån är han, Björn Söder. Och svenska folket röstade på honom.

Olivia Obliteration är snart fjorton månader. Hon kryper, stoppar saker i munnen, pekar och säger ”dah!”. Knipper ihop ögonen och lägger av whiskeyhesa, bullriga skratt med hela munnen vidöppen. Drar en racerbil längs golvet och låter ”prrrruuuuum”. Är hon på riktigt bra humör kan jag få henne att rulla över bilen till mig. Hon delar med sig och vi leker ihop.

Nu vet jag att varje förälder lyfter fram sin avkomma som liiite före, liiite tidigare i utvecklingen. Men det kan inte hjälpas. När hon fyller två år kommer hon att ha passerat Björn Söder i fråga om intelligens, social kompetens, gatusmarthet, pr-taktik samt karaktär.

För att inte tala om hårväxt.

Tyvärr tror jag att det här säger mer om den mentala lådbil som Björn Söder och svenska folket tillsammans sveper fram i, än mina genetiska, icke-svenska crossoveranlag. Tut-tut.

Uppdatering: Olivia försökte just härma mig när jag sjöng Dawnbringers ”Old wizard”. Klå det om du kan, Björn Söder!

5 kommentarer:

Kristoffer sa...

Underbart! Det här inlägget summerar, bättre än jag någonsin kunde gjort själv, hur jag känner inför SD.
Tack!

Jannique sa...

Ha ha ha! Touché!

Anonym sa...

Banal effektsökeri.
Jag ogillar starkt SD och dess åsikter, men detta var mycket pubertalt skrivet tyvärr. Trist att bara vuxna med tonåringsmentalitet ska bemöta dessa farliga personer som vi nu har i vår Riksdag. Bekämpa med rätt metoder genom rätt personer. /William

Herral de Santina sa...

Hejsan William. Jag heter I Just Can’t Hate Enough och banalt effektsökeri är ganska precis exakt vad jag sysslat med sedan dag ett. För att citera en känd SD-hårdrockare: Jag är plump. Om du inte gillar det, är du varmt välkommen att söka i ett annat hörn av internet för rätt person med rätt metod. Du kommer inte att hitta ngt du gillar här.

Men William, bara av ren nyfikenhet: vad tycker du själv är ett moget sätt att bemöta en vuxen, folkvald, skattefinansierad politiker som likt ett trotsigt barn propsar på sin gudagivna rätt att använda ordet ”negerboll”, trots att resten av Sverige snurrat vidare bort från det 50-tal som han önskar återvända till? Upplys mig gärna.

Men William, för att prata IJCHE:ska: Fuck jävla off.

Slusk sa...

skulle bara läsa kommentarerna men när ordverifieringen är "swine" så känner jag verkligen hur jag måste skriva något.

Björn Söder sa i en intervju i city att han ville "bekämpa mångfalden". Han vill dra alla med sig i sin enfald?

Så var det där verifieringsordet igen..