tisdag 19 oktober 2010

”That magnificent deer has vanished in the bush”


”Kolla kolla pappa! Titta där borta…”


”…rådjur här vid Telefonplan. De bara hänger där på gathörnet och chillar like it ain’t no thaaang…”


”…och pappa pappa! Kolla där borta vilka som lurar i buskarna…”


”…det är Master’s Hammer! Pappa pappa – dra åt helvete vad superobskyrt och megacoolt! ’The jilemnice occultist’ FTW!”

”With the wave of the magic wand the Captain’s consciousness vanishes and his body and soul are flooded with an emotion completely opposed to the desire to obliterate spiritism in the Krkonose slopes.”

10 kommentarer:

Annan sa...

Det bästa är att de är helt orädda. Jag har stått och fotat dem med rådjursstirrig hund i kopplet och de bara betar vidare. En gång hittade jag dem på gården till huset. Då var de iofs lite mer nervösa, men det var tre ungar med.

http://www.flickr.com/photos/annann/4940945241/

Anonym sa...

Hahahaha!

Petri sa...

Annan: Rådjuren eller Master's Hammer?

Annan sa...

Petri: Det beror på vilken gård man är på! På min är det tyvärr oftast rådjur.

martin sa...

Åh jisses. Om Granvik blir farsa är det här precis den typ av inlägg som kommer att fylla hans blogg. Hela tiden. Men ta det som en komplimang, detta är avancerad humor. Djur, barn och tjeckoslovakisk metal i ett - fina grejer!

Kkkarina sa...

Hahahaha! Ett av mine favorittband! P.s. Olivia er så søøøøøøøt

Anonym sa...

Fy fan vad roligt med Masters Hammer. Ett band som jag inte tänkt på de sista 15 åren. En märklig slump är att jag och sambon diskuterade bandet förra helgen och nu häckar dom vid Telefonplan.

Herral de Santina sa...

ALLA häckar vid Telefonplan. Som en vän sa när vi flyttade hit för 6 år sedan: Om 15 år är det nya Södermalm. Alla vet det, även Master's Hammer.

Fredrik sa...

Ja jag har murat där. De byggde om nåt eriksonhus och jag fick stapla stenar på varandra. Det fanns hur mycket smultron som helst. 8) Bra matsällen för en tjock arbetare. mmmm

Med det vill jag ha sagt att jag byggde detta land.

Anonym sa...

men det är ju HITLER i buskarna! Som ett omslag till LEVANDE HISTORIA! fy fabian va fresh!