onsdag 6 oktober 2010

Just nu är faktiskt Jimmie Åkesson den som gör mig mest stolt över att vara svensk vol. 2

Jag får ett anonymt mail gällande min hatattack (#1 löpsedelord) mot Melker Becker och Mattias Lindeblads nya bok ”Mer hårdrock – smink, läder och headbaning”:

”Haha. Det klassiska metalgrinet är så jävla lamt. Särskilt på de snubbarna. När jag hör dem prata med Malou får jag en oerhörd lust att lyssna på Burzum eller egentligen vad som helst med tveksamma politiska sympatier. Fast Sabaton har antagligen de mest tveksamma politiska sympatierna i Sverige så mitt resonemang haltar lite.”

Precis.

Läs en ljuv sågning av denna pajasduo – här.

”TV-programmet Musikbyrån använde tio år till att få metal accepterat som ett musikaliskt uttryck bland alla andra och att ta på samma allvar. TV-programmet Rundgång, med författarna som upphovsmän, raserade det arbetet på en kvart och den här boken trampar längs samma stig.”

Tjo och tjim, simsalabim: Horns up!

Soundtrack: ”Black masses”, Electric Wizard. Om och om igen.

1 kommentar:

Andréas sa...

Melker Becker borde ha samma inställning när han ska skildra hårdrock som han har i det utmärkta programmet Svenska hemligheter.