lördag 2 oktober 2010

”Hello disaster”



Mark Sheehan, sångare i Out Cold och före detta kompmusiker till G.G. Allin, är död. Aldrig ett hajpat band, aldrig ett framgångsrikt band, aldrig ett inkonsekvent band. I tjugo år producerade gruppen orimliga mängder hardcorepunk som det lät i tidernas begynnelse: Snabbt, rått, hatfyllt, nerpissat. Jag är glad att jag fick se dem live ett par gånger, och jag är stolt över att ha delat scen med dem.

Jag vet inte vad han dog av. Budskapet på internet är ”please don’t ask for details”. Men släng en öga på titlarna ovan. Lägg till muntra stycken som ”Misanthrope”, ”Doomsday guy”, ”By a thread”, ”Take as needed for pain”, ”Total human monster”. Sista albumet kom 2005 och heter ”Goodbye cruel world”. Jag tror tyvärr inte att Mark Sheehan dog en fridfull död.

Rest in peace.


Mark Sheehan längst till höger. Hans arv.

Märker just att jag har en testpress av ”Goodbye cruel world”. Hur i helvete har den hamnat i samlingen? Orimligt.

3 kommentarer:

Daniel J sa...

Fy fan så trist. Verkligen sorgligt. Jag gillade verkligen "Will attack if provoked" när den kom, lyssnar fortfarande på den. Desto större anledning att plocka fram den ur samlingen nu. Mark Sheehan, vila i frid.

Mike sa...

Trista nyheter.
Som sagt.. ett ohypeat band, som aldrig fick uppmärksamheten de förtjänade tyvärr... svinbra musik och genuina snubbar.
Tråkigt.

Martin sa...

RIP. Kan dock inte skriva något om att det var synd att inte se dem live, de la tydligen ner 'redan' förra året.