torsdag 28 oktober 2010

Korruption, mutsystem, tagande av mutor, besticklighet, mutor, bestickning, sedefördärv, fördärv, ruttenhet: Bring it the fuck on


Ultimat, ångande sexighet fångad i tjugoen tecken (utan blanksteg).

Jag och Olivia Obliteration har just varit på studiebesök på vår drömförskola XXX. Namnet är borttaget för att inte alla föräldrar ska försöka pytsa in sina små syltgrisar där. Fuck off, liksom.

Det är ett fantastiskt etablissemang i splitternya lokaler och med beundransvärd personal. Vi, inte minst Olivia, stormdyrkade.

Tyvärr råder babyboom och förskolebrist i Hägersten. Helt klart inte ett bra system. Och vi var väldigt, väldigt många bebisbeväpnade föräldrar på plats idag. Så, vad göra för att min dotter inte ska hamna utanför samhället och, i princip, bli förutbestämd för parkbänken redan vid sexton månaders ålder? Enkelt:

Jag vill muta någon. Jag längtar efter att få muta någon.

Vi kör det old-school med pengar i ett solkigt kuvert. Vem ska ha sedelbunten? Det är den svåra frågan.

Jag röstade inte på Alliansen. Men jag vill inte vara sämre än att jag följer tidens tempo. Så berätta vem som ska ha stålet, tack.

Eller kan jag kanske ligga med någon?


Min gamla leksaksbil från sjuttiotalet, idag i bruk igen. Redan då hade Shell den tunga och pajasaktiga leksaksindustrin i sin rymliga ficka. Nu har de uppgraderat till Moderater. Tomato, tomatö.

Soundtrack: ”Tormentor II” och ”Trance”, Tormentor.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Om du menar ett stort gult nybyggt hus rekomenderar jag det verkligen.

Har haft dottern där sen i maj, hon stormtrivs.

Herral de Santina sa...

Så du har en fot inne? Vem på stället kan jag väva in i korruptionens hala nät?

Martin sa...

Jag har för mig att det var rektorn vi gick på, vi hade span på att det skulle öppnas en ny förskola och stog i kö från början men det krävdes lite smörjande ändå eftersom vi började senare än öppning men tidigare än höstintagningen.

Just nu är det en annan förskola som är evakuerad dit så när den återgår till sina ordinarie lokaler borde det rimligtvis finnas en hel del platser.

Kontaktuppgifter til rektor finns på stockholm stads hemsida.

Herral de Santina sa...

Aladdin med varje pralin insvept i en hundralapp på väg till hennes dörr nu – check.

Fredrik sa...

Ge mig pengar. Ligg inte med mig. Jag skriver om No remorserecensionen.

jag hittade lite gammal skit då jag rensade lådor igår. 8)

Herral de Santina sa...

Fredrik: Berätta om skiten!

Sätta stopp: Min blogg är liiite för poppis för att jag ska lägga ut folks hemadresser, insåg jag just.

Fredrik sa...

Ge mig pengar. ;)

hähä

johan, aka trixy sa...

hästhuvud?

dahlberg sa...

Fast det senaste är väl att vara hemma tills barnen är myndiga? Ni har väl barnet mellan er tills dess?
Jag tror Olivia skulle få en bra uppväxt hemma med pappa,om hon får leka med en sån fin bil kommer hon bli en bra tjej.Vad är det föresten? en GTO eller?

Herral de Santina sa...

Dahlberg: Näe, då är vi fucked. Olivia sov i egen säng efter ett par veckor, fick eget rum strax innan hon fyllde ett.

Vet inte vad det är för bil. En bekants bekant, Ostmäklaren, dömde ut bilen som en bastard. Blev riktigt lack. Sa att det var Mercedes-logga på en Porsche-front, att röven var helt fel etc. Han sa att min dotter blir garanterat en tung narkoman om hon får leka med en bil som varken är renrasig eller retrokorrekt.

About how wrong the Big people are sa...

Jag tror faktiskt alla människor kan blir mutade, jag vet verkligen vad pengar betyder.

Det betyder ''ALLT'' tycker det är jobbigt att säga det men det är så jag ser på samhället.

Jag har ju en väldigt mycket mindre värd åsikt än direktören på vår egen riksbank. Eller jag har fel? Folk lyssnar nog på mig om jag står brevid honom och ska försöka få fram en annan åsikt.

Det finns inte okej, han är väldigt bildad, en väldigt hög gedigen utbildning, ett geni i vissa områden. Men jag är inte högutbildad, men jag är ändå ett geni i vissa områden. Men jag har inte ens rätt att tala om jag skulle stå brevid honom. Tolka inte detta att jag skulle vara en kommunist, som vill att alla i hela Sverige ska vara jämnlika. Men om man har pengar så har man väldigt stora möjligheter, väldigt stor talan, och folk lyssnar på dig.

Visst lyssnar människor på mig, ''ibland'' Haha. jodå det gör ni, men om jag hade haft 300 000 miljoner på ett konto i Panama då hade folk ringt och frågat mig om min åsikt.
Den som inte säger att pengar betyder otrolig makt har fel, sen kan pengar förstöra människor men om man har så mycket pengar så man kan förstöra sig. Förstöra sig en gång till, och ändå sitter dem förbannade miljonerna på kontot och är inte slut då har man lättare att gå till tandläkaren utan att få köpa konservburkar och låna pengar av nära och kära i en månad.

Ursäkta mitt dåliga skrivsätt, och kommatecken där och punkten bara ibland. Men om jag hade haft pengar, haha då hade jag inte ursäktat mig för det. Då hade jag skrivit vad jag ville hur jag ville, och om vad fan jag ville. Jag är inte utbildad på universitet ännu måste sägas. Men jag har en jävla massa erfarenheter praktiska fysiska erfarenheter.

Mycket mer fysiska såna än Riksbankens chef. För han vet inte något om hur vanligt folk har det, han har aldrig levt i det.
Och det kan man ju inte klandra honom för. Men han får vara väldigt försiktig på knappen till boräntan. Den spricker om han trycker för fort. Tack för att jag fick skriva av mig lite, fria Libyens invånare, fria Syriens invånare, och fria Irans invånare.

Varför kan de inte få uttrycka,eller bara vara, bara tycka, som de vill?. Den frågan är väldigt svår att svara på. Men befria det fängslade folket. SNÄLLA. Mvh Axel och please låt mitt inlägg publicerat jag uttryckte bara starka känslor inget hat. Men sorry om det blev långt. ;)

About how wrong the Big people are sa...

FRIA SYRIENS BEFOLKNING<!


Mvh

www.Axelthefreespeaker.bloggsida.se