fredag 22 oktober 2010

”Violence against violence/Let the roundups begin/A firestorm to purify the bane that society drowns in”



Våld och trakasserier mot SD-folk är politiskt kontraproduktivt, moraliskt korrupt och, tja, för det mesta rakt av korkat.

Men när jag läser den här artikeln plågas ändå min hjärna av ett lågt, lågt, lågt gnisslande. Det är ljudet av världens absolut minsta fiol som spelar världens absolut minst gripande sorgesång för Björn ”Negerbollsdoktrinen” Söder och hans små kostymklädda vänner.

9 kommentarer:

Andréas sa...

Jag trodde verkligen att historien med riksdagscaféet var ett påhitt, ett lite skruvat skämt sådär... men, kanske är detta en av de frågor som 300000 svenskar tycker är väldigt viktig och som ligger och skaver varje gång de ska fika på stan.

Herral de Santina sa...

Nu måste jag citera Charles & Eddie: Would I lie to you baby? Skulle DN ljuga om detta? Nej. Det är sant.

Och ute i stugorna ÄR negerbollen en av de största hjärtefrågorna. Nu har jag inte FB, men jag lovar att där finns följande:

Minst 4 grupper som heter ”För negerbollens bevarande”.

Minst 5 grupper som heter ”Varför får man inte säga negerboll när det heter vit choklad”.

Minst 6 grupper som heter ”Varför heter det vitlök men inte negerboll”.

Minst 7 grupper som heter ”Negern – sån är han”.

Varje grupp har minst 400 000 medlemmar.

Visst har jag rätt?

Andréas sa...

snabbkollade på FB och fick runt 15000 på ordet men det kanske inte stämmer.. Nu till viktigare saker. Blev lite påverkad av ett tidigare inlägg och har just slängt på Death Angel – Ultra-Violence, det är en förjävla bra platta. Kommer fortfarande ihåg att jag var så besviken när Frolic släpptes. Jag är gammal.

Kristoffer Drotz sa...

Först och främst, Björn har tydligen perspektiv och distans när det kommer till våldsbrott.

Du skjuter inte så fel på negerbollen. Svenskarna och sin negerboll. Jo, för att kalla ett bakverk för NEGERboll, det är viktigt. För det har vi alltid gjort! Så om de antika grekerna hade gjort en havrekaka som heter "jag knullar småpojkar i röven" (som inte var något konstigt alls då) och namnet funnits kvar, hade de försvarat det också på samma grunder?! -"Det är vad kakan heter och alltid hetat, det ska jag fortsätta säga".

Jävla stugrasism. "Jag är inte rasist, men..."

De borde lära sig skillnad på ett skällsord och färg.

Steve sa...

Intressant debatt:
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=1637

Steve sa...

Poängen med Söders uttalande är väl annars sammankopplat med hetslagstiftningen. Om en homosexuell person blir misshandlad eller dödad så måste man utreda om huruvida det finns ett bakomliggande hetsmotiv; samma sak gäller den nya vågen av beskjutningar mot invandare (vilket man för övrigt inte ens har bekräftat). Huruvida Elin Krantz delvis blev mördad för att hon var entisk svensk vill man dock inte gräva i eftersom hon inte ryms inom hetslagstifningen. Ta bort lagen eller lät den gälla för alla.

Herral de Santina sa...

Elin Krantz var väl ett sexuellt motiverat mord, inte ett etniskt motiverat mord?

Personligen tycker jag att hetslagstiftning är en mycket, mycket märklig uppfinning. Jag skulle helst se att den avskaffades då den är kontraproduktiv. Och jävligt bisarr.

Om jag blir ihjälslagen på gatan gäller ett straff. Om jag är homosexuell och blir ihjälslagen på gatan gäller ett strängare straff om förövaren skriker ”bögjävel” medan han bankar ut min hjärnsubstans över gatan. Men hur utfaller lagen om förövaren TROR att jag är homosexuell och skriker ”bögjävel”, när jag i själva verket är straight as an arrow?

Ah, där har ni twisten. Som sagt: Jävligt märklig lag.

Och mycket intressant debatt, ja, Måste säga att SVD-snubben framstår som märklig (mitt favoritord) när han vill få Malmö att framstå som ett brottsfritt paradis… Det räcker att läsa Timbuktus krönika i Aftonbladet igår för att få det motbevisat.

Och dagens övertramp: Aftonbladet kallar den nya skjutaren ”lasermannen” på löpet. Hepp.

Steve sa...

Ja det har du rätt i, angående Krantz. Precis - lagen är så problematisk att den lika gärna kan tas bort. T.ex. "jävla bög" ryms ju inom ärekränkning alternativt förtal=)

Martin sa...

Ska starta fb-gruppen "Det är okej att säga negerboll... om man annars är strikt politiskt korrekt, samt inte är politiker"