söndag 17 oktober 2010

White Alvik Stavningskontroll People

Igår spelade W.A.S.P. på Gamla Tryckeriet här i Stockholm. Jag betraktade singbackspektaklet med en öl i ena näven, och min Iphone i den andra. Jag lät T9 och alkoholen styra anteckningarna totalt.

De här låtarna spelades:

1. On yr knees
2. Real me
3. Love machine
4. Crazy
5. Ny låt
6. Wilf Chile
7. Helloob/font bred dockor/scream untoll
8. Babylons bitning
9. Tog bott Fylking i introt till smetballad från idol. Det e ju cromsion idol. Nej det e ju den dör de sjunger kiss away The osvenskt Stones
10. I Sanna be Domenico

Ctrabunner:
11. Ngn patriotisk skit med irakvideos å text On att dont leave me.
12. Blind in Texas

Otroligt mager setlista. Ingen ”Chainsaw Charlie”? Orimligt.

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Hellboob, är det hellion? 8)

Balladen fattar jag inte. Översätt! Hold on to my heart eller den andra?

Kort spelning, som du sa. Men ändå W.A.S.P.

Jag skulle vilja påstå att de var ett lysande band fram till Helldorado. Still not black enough är underskattad.

trevlig frukost! ;)

Herral de Santina sa...

Yes, det är ”Hellion”. Och smetballaden var ”The idol”, där han plockat bort ordet ”fucking” från det förinspelade introt som är på skivan. Trve story.

Fredrik sa...

haha Ok. Fylking i introt fick mig på helt andra tankar.

Spöade karln, han har ju blivit knäpp. Fuck, det är ju det finaste man kan göra med någon man töck om.

Anonym sa...

Förutom att stänga in dem man gillar i en källare. Det är äkta kärlek. Kärleken är för stor för att separationen ska komma emellan. Det visste Fritzle och Hitler för den delen.

xstx sa...

alltså, nog för att jag är plågsamt medveten om Blackies vansinniga text i inlayet till "Dying for the world" (som ju f.ö. är en asbra skiva), men han vände ju sen helt och blev benhård motståndare till USAs krig i Mellanöstern. det senaste jag hörde honom säga om det (på en bootleg från 2007) var i stil med att "ingenting i våra liv är viktigare än att stoppa de här illegala skitsnackskrigen nu".