torsdag 14 oktober 2010

Finnes: Scandinavian jawbreaker type old motorcycle leather jacket

Tidigare i år hjälpte jag min vän Satoru i Tokyo att köpa två klassiska, svenska Petroff-jackor. Ni hittar bakgrunden här och belöningen här.

Nu har hans butik Record Boy styrt upp sina egna skinnjackor i samma stuk. Kopior? Bootleg? Coolt, säger jag. Ännu coolare är att du hittar skinnpajen på en sida som heter Tokyo Leather Boys. Rimligt.


”We the RECORD BOY made leather jacket as Petroff detail!!! I understand original jacket is the greatest and only it’s true, but I’m so happy and enjoy our jacket. It came true by your great help, so I’d like to say big thanks so much to you again.”


Deras inspiration. Jag har befunnit mig i betydligt sämre sällskap.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Fan Krille, lyckades du bidra indirekt till en ännu sjukare skinn- och pälsindustri än den vi försöker förpassa till historien här?

(obs, mild ironi)

G. sa...

Hur beställer man en sån? Och vad kostar den?

Herral de Santina sa...

Jenny: Ja, jag vet. Insåg det sekunden efter jag gjort det här inlägget. Min vurm för begagnade skinnjackor, återanvändning och internationella relationer, slutade i nyproduktion av läder. Känns sådär. Ett stort steg för mig som fashionista, ett myrkliv för mig som moralisk individ. What happens in Tokyo stays in Tokyo.

G: Inte en susning. Maila recordboySNABELFUCKINGAhotmail.com och fråga.

I övrigt rekommenderar jag alla att översätta Tokyo Leather Boys-sidan med translator. Mkt underhållande.

dahlberg sa...

Jag förknippar annars mest Petroff med fula mockajackor,alternativt mustalaiset i femtioårsåldern.Se där,man lär sig nåt nytt varje dag.