måndag 18 oktober 2010

Jämlikhet – helt klart inte ett bra system



”Den generella välfärdsstaten är en dålig idé; jämlikhet är ett dåligt politiskt mål; den progressiva staten är i grunden antidemokratisk; föräldrar har rätt till sina barns uppfostran; tradition, religion och en borgerlig livsstil garanterar en dynamisk kapitalism och ekonomisk tillväxt.”

SVD synar DN:s livsstilsvurmande vindsvåningar och teppanyakihällar, och höjer insatserna i kampen parodi vs. verklighet med en blådåre.

Kristet högerspöke – thy name is Roland Poirier Martinsson.


10 kommentarer:

Fredrik sa...

Dagens godag yxskaft: jag vill bara påpeka att årets nobelpris i ekonomi stödjer idioten på svds tes. Jämlikhet är for suckers...

Och jag är 2000000111200040404000% säker på att det är en motreaktion på boken jämlikhetsanden.

Fakta: det fanns inget pris i ekonomi från början. Riksbanken införde det 1968. Minns Strindberg: ekonomi är en vetenskap skapad av överklassen för att hålla underklassen på platts.

Nu så. Yxfredrik hugger till igen. 8)

Herral de Santina sa...

Twisted Sisters minst kända skiva: ”Jämlikhet is for suckers”.

Jenny sa...

Meeen, blanda inte in Lynyrd Skynyrd i den här härvan. Snälla.

Herral de Santina sa...

Jag satt och kollade vintagetygmärken på ebay samtidigt som jag läste artikeln. På ngt sätt passar det som handen i handsken. Tro, tradition och lynchningar!

Emil P sa...

Det otäckaste och mest inhumana jag har läst sedan Cormac McCarthys "Vägen".

Herral de Santina sa...

Ja, jag förstår inte riktigt hur den gick i tryck. Socialdarwinism FTW!

Pär Arvidsson sa...

Fan va jag vill ha det där Skynyrd-märket. Kanske det snyggaste jag sett. Hur mycket kostade det?

Herral de Santina sa...

Typ 40kr. Sök!

Pär Arvidsson sa...

Bud lagt men det var jävla dyr frakt men ändå värt.

Herral de Santina sa...

Oh no. What have I done?