onsdag 20 oktober 2010

”Do not resist/It is your destiny/Have we not all become/The children of technology”



Varning: Noll hat, bara kärlek, bara för folk som gillar barn.

Multitasking FTW! Jag jonglerar bebis och Iphone, svarar på email och bloggar, vänder vinyl, byter tygblöjor och köper tygmärken på Ebay.

Idag hade jag Olivia på högra armen medan jag sms:ade med den vänstra. Då tar hon tag i min haka, vänder mitt ansikte mot sitt så att vi ser varandra i ögonen. Sedan lutar Olivia huvudet mot min axel och försöker omfamna mig med sina små dinosauriearmar.

En höjdpunkt i mitt liv. Utan tvekan.

Sedan lät jag henne leka med Photo Booth medan jag rakade mig.



Efter det gick vi på Kulturhusets rum för barn med farbror Fredrik. Där visade Olivia Obliteration sitt sanna jag och thrashade en bok. Pappa fick laga. Med tejp.


”När stjärnor föds”? Jojo, jo jag tackar jag. Accessoarer: Bandana plus napp.

2 kommentarer:

R sa...

Det här är så gulligt att jag blir helt ställd.

Fredrik sa...

Kärlek! 8)

njut!