onsdag 13 oktober 2010

Den rimliga och odödliga kopplingen mellan asocialt beteende, World of Warcraft, Harry Potter, kriminalitet samt heavy fucking metal

Örebro, a.k.a. Lilla Australien:

”Under skoltiden spelade han World of Warcraft och andra dataspel. Lyssnade på hårdrock. Läste Harry Potter och Sweden Rock Magazine maniskt. Och vågade knappt närma sig kvinnor.”

Ikväll: Hardcorepunk med AC4 på Lilla Hotellbaren. Gratis.

För övrigt: Är Henry Rollins skådespelarinsatser i ”Sons of anarchy” de sämsta i mänsklighetens historia? Jo, så kan det vara. Fråga: Har nu avslutat tvåan – ska jag ge mig på trean?

5 kommentarer:

Andréas sa...

Den beskrivningen tror jag kan stämma in på en jäkla massa ungar utan att de våldtar, speciellt beskrivningen ”Och vågade knappt närma sig kvinnor.”

Ang SOA. Tycker absolut att du ska ge dig på trean, det lunkar (än så länge) på i ungefär samma mystempo som tvåan

Jonathan Strandlund sa...

Jag har börjat på trean och den tuffar väl på i samma takt som tvåan. Det blir mer och mer ett vanligt drama, fast med MC-väst. Hårdheten från S1 är som bortblåst. Nu letar alla efter Abel.

Herral de Santina sa...

När det gäller hur verklighetstrogen den är hamnar SOA i samma fack som Lost. I en stad på 17 000 pers har de en mordstatistik värdig Chicago på 1920-talet. Morden i Midsomer, ngn?

Ludvig Nordahl sa...

Skippa SOA, det dalar sakta men säkert neråt från en redan ganska skakig grund. Tvivlar på att jag orkar genomlida resten av säsongen. Vill man ha underhållning utan allt för mkt tuggmotstånd finns det bättre alternativ att lägga sin tid på.

När det gäller Henry Rollins insats synar jag och höjer med Keanu Reeves och Paolo Roberto....

Jenny sa...

Jag har också funderat på hur stort Charming egentligen är. Finns det plats för hundrafjorton kriminella gäng i en stad av typ Ludvikas storlek? Och ingen märker nånting när de gör upp, mitt på gatan, mitt på dan? Trovärdigt.
Man kollar mest för att det är jävligt mycket härliga skägg.