tisdag 26 oktober 2010

”There’s a ghost who lives on Haunted Hill” vol 2

Ghost hade releaseparty på Bröderna Olsson igår. Allt var så hemligt och obskyrt och ockult att ingen närvarande fastnade på kameralinsen. Allra minst de närvarande medlemmarna. Alltså – inga foton.

Men så här såg det ut när gruppen gjorde livedebut under helgen som var, utanför Svea Rikes gränser.



Värt även att notera att min bojkott av Bröderna Olsson tydligen mötte sotdöden igår. Rimligt? Orimligt? Vem vet?


Okej, några skumraskfigurer fastnade på film.

Soundtrack: ”1999”, Crude.

20 kommentarer:

Johan sa...

Är det Takida som klätt ut sig för kredd?

odespan sa...

Ja fyfan det där lät ju verkligen piss och hypad journalistskit som vanligt...

Anonym sa...

Ah, den bästa dissen någonsin: ”hypad journalistskit”. Ja, den sviiiider.

ohajpad skit: sabaton, e-type, heat.

Jonathan Strandlund sa...

Jag vet ju att det inte är så men visst låter riffet kusligt likt Symphony of destruction. Bra platta i övrigt. Synd att releasepartyn aldrig läggs ute i landsorten. Ha ha.

Denim Demon sa...

jag håll med odespan. över hajpat bajsband!

Herral de Santina sa...

Jonathan: Helt rätt. Hela skivan är fylld med b-aktiga riff som i FEL händer hade resulterat i den sunkigaste, vekaste thrashen och/eller den vedervärdigaste nu-metalen. Men i dessa män och kvinnors högst kompetenta små sataniska syltfingrar förvandlas b-igheten till skimmrande guld. GULD, SÄGER JAG!

Där finns även ledmotivet till ”Asterix”, men det hade nog inte ens Korn kunnat misslyckas med. Nu väntar jag bara på att Ghost ska ge sig på ledmotivet till ”Scooby Doo”.

Slobodan Burgher sa...

Gillar att bandet siktar hogt, och musiken ar snappet battre an bara ok... men...

1. synd att sangarn later sa javla svensk. (inte svensk som Anticimex, utan svensk som Abba.)
2. det ar alldeles for mycket melodier i gitarrerna, jag hade forvantat mig nagot hemskt och farligt och elakt....
3. Soundet kanns mer pop an nagot obscure, satanistic, igen sa hade man forvantat sig ett band som skriker death och hate...

...men om det har blir pop 2010 sa ar det ief livsfarligt (kanske). Ska bli kul att lyssna pa skivjaveln...

Seb sa...

De är bra, men rätt så ointressanta och lama enligt mig. Känns som ett Mercyful Fate strippat från all ondska och ilska och med en medioker sångare istället för Kingen. Mera kuk och Satan tack.

Knoto sa...

grymt band men vilka är meeeeeeeeeeeeeed? förutom snubben från repugnant, vilka är meeeeeed?

Micke Punk sa...

Va, är detta ett uslag av scen-mobbing? Jag gillar Ghost som fan. http://www.youtube.com/watch?v=x6dy1FVo1Ck
Helt apropå var killing Joke bäst med Absolute Dissent 2010http://www.youtube.com/watch?v=Lcewq4iaWJc inklusive b-sidan på in excelsis ep 2010 bäst Återstår att se hur amebix står sig under 10-talet
Må gott /

Anonym sa...

The usual Roswell, MCC, TID-guys.

Anonym sa...

wtf?!

http://www.youtube.com/watch?v=O87MHu8LoCw&feature=related

Bosse sa...

Jag har hört att det är gubbar från RIse and Shine och Opeth …?

Micke Punk sa...

Världens bästa band http://www.youtube.com/watch?v=RLlphmtbC54

MC sa...

När jag träffade DJ Dake på krogen förra helgen hintade han åt att han har ett finger med i spelet. Sant?

Pär Arvidsson sa...

Otroligt bra spelning i London!

Anonym sa...

Is it meant to be a secret who they are? Ha ha, I know! Am I not meant to say though?

Joakim sa...

Minst två nuvarande/fd Repugnant-medlemmar är väl med.

Lyssna för övrigt på gitarrslingan 3.17 in i Stand by him och jämför med refrängen i Peter LeMarcs Håll om mig. Snygg stöld!

Stand by him: http://www.youtube.com/watch?v=UoGDiNFq-Ks

Håll om mig: http://www.youtube.com/watch?v=tI6f1x0IjIo

Sebastian sa...

Varför är Demonia inte längre en av de Allierade Mot En Absurd Verklighet? Är det Alex Thule-munkjacka som skaver? Jag gillar skvaller.

Herral de Santina sa...

Näe, inga sådana baktankar. Listan uppdateras och rensas ut lite som jag känner för det, då och då.