onsdag 6 oktober 2010

”I always had a repulsive need to be something more than human. I felt very puny as a human. I thought, Fuck that. I want to be a superhuman.”

Efter fem år ska Peter stänga Repulsive. Adjö fysisk butik, god dag supermegaunderground webbutik. Så nu håller han på att tömma lokalen via en brandrea – femtio procent på allt.

Alla har säkert redan varit där och fyndat, men jag lyckades ta mig dit först igår. Än finns det godsaker kvar. Jag köpte en Armagedda-lp (helt okej) samt gatefoldvinylversionen av senaste Marduk (chockerande bra) för det totala priset hundranittionio kronor.

Skynda fynda. Repulsive R.I.P.

Någonstans på I Just Can’t Hate Enough – djupt, djupt nere i glömskans gyttja – finns en rolig konversation som jag snappade upp på just Repulsive. Det var när jag var en relativ gröngöling i bloggosfären. Minns inte glasklart, men jag har för mig att det var två personer som snackade skit om mig ovetandes om att jag var i lokalen. Lyckas inte hitta den nu. Oh, well.

Inga kommentarer: