onsdag 6 oktober 2010

Vackra syner i en vardag

Idag har Olivia Obliteration badat i en kommunal simhall för första gången. Det var en så beyond vacker och fröjdefull syn, att jag inte tänker dela den med den illsinnade bloggosfären. Istället får ni dessa två ögonblick som förgyllt min dag.


Repulsive kör femtio procent rabatt på allt. Mycket är borta, mycket bra finns kvar. Idag plockade jag hem Shinings ”Klagopsalmer” på gatefoldvinyl samt en Beherit-t-shirt för hundraåttio kronor. Och alldeles ynklig och ignorerad och ensam kvar i en monter ligger en Helvetets Port-patch. Magiskt.


Stiff Little Fingers med en Crass-logga. Graffiticrossover i en hiss.

4 kommentarer:

Alexander. O sa...

Ska du på Weekend Nachos den 14:e Oktober?

Dom spelar med The Arson Project på Kafé 44.

http://www.myspace.com/weekendnachos

http://www.myspace.com/thearsonproject

Repulsive är Ace!

D-takt & Råpunk sa...

känner du dem på repulsive? beställde/betalade två ex av repugnant 12" åt mig och en vän för snart en månad sedan. har skickat på dem tre mails. inga skivor och inga svar?! är första gången jag beställer från dem, men va jag vet/hört så är det väl en bra butik med reko folk?

Herral de Santina sa...

Alexander: jag vet ingenting om detta. INGENTING! Jag får forska och lyssna.

D-takt: ja fan, Peter är cool. Måste blivit knas bara, stress med nedläggningen. Ring dit och kolla, han är ingen blåsare.

Alexander. O sa...

"Alexander: jag vet ingenting om detta. INGENTING! Jag får forska och lyssna."

Haha. Du som diggar Crust, Hardcore, och diverse grejs som Power Violence, skulle nog digga Weekend Nachos.

Jag rekommenderar att du checkar skivan 'Unforgivable'. Det är bara o dra ner den från någon blogg.

Deras nya EP 'Bleed' är också cool, men lite flummigare än tidigare alster. EP:n finns att dra ner som vinyl-rip på nätet den också.

Och The Arson Project är ju bara 'ett' av de bästa Grindcore banden i Sverige. Checka deras EP 'Blood & Locusts' från 2008 och känn smärtan.

Allt finns på nätet.

Hoppas du gillar det du hör. Det vore kul om du ville komma och kolla.