måndag 30 maj 2011

”Oh will the fetus be aborted/By and by Lord”

Gunilla Gomér är kristdemokrat. Som alla gudsslavar vill hon inskränka aborträtten. Och som de flesta människor med huvudet utanför Jesus rövhål vet, så är det en dålig idé. Rent generellt, sådär.

Även när du, likt Gomér, gömmer din agenda bakom det hedervärda syftet att underlätta inhemska adoptioner.

”Jag jobbar mycket för just de ofödda barnens rätt att få leva. Och det är klart det är bättre att få födas än att inte få födas alls, även om det aldrig är en fördel att växa upp med andra än sina biologiska föräldrar.”

Biologins makt och vanföreställningen att allt liv är heligt – de religiösa förnekar sig aldrig. Någon gång önskar jag att alla dessa sagofixerade tanter och gubbar kunde specificera exakt var nackdelen ligger i att växa upp med andra än de biologiska föräldrarna.

Blir du automatiskt en sämre människa för att kärleken och omtanken kommer från någon du inte delar dna med?

Tacksam för svar. Jag är genuint intresserad.

En helt orelaterad dagens outfit-bild från den tyska hisspressen:

2 kommentarer:

Mils-Core sa...

Du...
Det du, hörde det där i morse på nyheterna, det var fan det dummaste jag hört i mitt hela jävla liv, o jag har hört en HEL 'HELL of a deal'...

^Mils

Mamma. sa...

Måste bara, förutom att fullständigt hålla med i det du skrivit om, säga att du skriver bra. Väldigt läsvärt! //Mathilda