måndag 9 maj 2011

Deppigt vol. 138 feat. Zandra



Grande Roses spelar fantastisk ökendeppig och gothig countryrock. Jag vet att ni inte ser det i klipper ovan, men gitarristen till vänster bär patronbälte. Men ni kanske ser SVT-profilen vid 0.40?

Tjejen i dj-båset bär ett tygmärke från ett band jag var med i för 40 000 000 000 000 år sedan. Sedan snurrar hon The Doors och Blur.

Något i hela ekvation ovan går inte ut.


Julia, Zandra, Patrik.

Det bästa med att gå ut med Zandra är att allt är så ”deppigt”.

Jag: Jag fick just ett mail från min Moccamaster.
Zandra: Men åh, vad deppigt.
Jag: Jo, ja…

Zandra: Men kolla den här uteserveringen! De sitter där och trängs, sitter jätteobekvämt, dricker starköl och tror att det är livet. Så deppigt.
Patrik: Men det är sommar!
Jag: Ja! Ribbstickade tajta t-shirts med snörning i kragen, kanske en ny tribaltatuering för att glassa i solen.
Zandra: De har egentligen inte råd med en tribal. Men de unnar sig en! Så deppigt.
Jag: Jo, ja…

En ålänning som med karakteristisk dialekt stämplar saker som ”deppigt”? Pursvenskt livsnjutande för Krille.

6 kommentarer:

P.Å sa...

Killen i patronbältet kan vara musiksveriges bäst bevarade hemlighet. Vet du om det är han som producerar Grande Roses?

Anonym sa...

Gitarristen till vänster heter Johan, och har spelat i diverse hårdrocksband, men även Human Waste mfl här i Östersund (som förövrigt 3 eller 4 medlemmar i GR är ifrån)... Vet inte om jag är ute och cyklar, men jag tror det brukar vara han som spelar in Grande Roses i sin studio/replokal.

/Jocke A

P.Å sa...

Han är ett geni. Även Hospitalet. Och han har spelat in och spelat på den här plattan under namnet Sommarkatten:

http://patrikbacklund.com/2011/04/30/skivrecensioner/

Anonym sa...

Jo jag känner till det. Han är en riktigt duktig mångsysslare och en trevlig människa.

/J.A.

Anonym sa...

Det står om han Sommarkatten i Desperats studiodagbok också: http://desperathardcore.wordpress.com/2011/03/06/empire-studio-dag-4/

Verkar ha många strängar på sin lyra.

Martin sa...

Blur-tygisar vore väl lite knäppt?