torsdag 12 maj 2011

Stockholmsnatt vol. 3 (balearisk remix)



Jag frågar försynt vad ”balearisk” egentligen är för något. H.K. svarar dräpande att han ”precis såg en dront gå förbi”. Sedan enas jag och Henric om att omslaget till Judas Priests ”Point of entry” är oerhört baleariskt. Europautgåvan alltså, inte USA-pressen.

H.K. har för övrigt skrivit bra om shorts och bögeri – här (no homo).

”Men jag är Kristofer Andersson och är ointresserad av stil. Ge mig ett par stövlar i mörtskinn från en viss japansk designer och jag ska bära dem med nästan bristande stolthet. Jag gillar mode. Jag gillar att bära kläder i tre veckor och sedan aldrig mer. Jag gillar kläder som andra inte har, så billig är jag.”


Vanhelgd säger: ”Rosa bubbel är baleariskt”.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag kan inte se begreppet balearisk utan att tänka på johanna koljonens evinnerliga "BALLEAAARISK, ja va e de?" från ifjol.