torsdag 5 maj 2011

IJCHE är som att vara med i ”Bingolotto”

Idag jobbar jag hemifrån då Olivia Obliteration blivit portad från förskolan på grund av krasslighet. Jag har inte ens hunnit hämta mig från dennamonumentala offergåva till ICBM-gudarna, innan postiljonen drämmer till med ytterligare två presentpaket.

Först ett orimligt häftigt fanzine från min gamle vän Klas. Kudos.



Jag är intervjuad bredvid en bild på hans pappa som kokar kräftor.



Sedan dyker det upp ett paket med anonym avsändare och ett litet brev utan underskrift. Det är Förmögenhet som levererar en dubbelsjua lagom till tofunudlarna.







Det står inget under bilderna för att det inte finns något mer att tillägga. Förmögenhet är Sveriges fränaste punkband. När ska någon kultursida sätta klorna i dem? När?!

2 kommentarer:

xstx sa...

förhoppningsvis aldrig! och som bakgrund hänvisar jag till mina resonemang om kuriositet i recensionen av Förmögenhet samt dem om kulturredaktionsnissar i Hårda Tider-recensionen. Båda i Law and Order #3.

K sa...

appropå jag tål inte mjölk och punk t-shirts. Fanns det inte en Final Exit tischa med nåt anti-mjölk budskap, eller minns jag helt fel?
Har för mig att jag såg den runt 96 och att den var turkos?