tisdag 10 maj 2011

Roadohly revisited

Anonym: ”Förväntar mig en lång text om Swans spelning på strand. Alternativt en text om hur briljanta de var på Roadburn.”

Tyvärr. Jag var nog den ende i bekantskapskretsen som inte var där. Jag nöjde mig med att se dem på Roadburn. Du hittar texten – här.

Mina vänner sa att Swans på Strand var årets gig, fullt i klass med det jag såg i Tilburg. Så kan det gå, men jag ville helt enkelt inte ta några risker att bli besviken.

Det jag tyckte gjorde framträdandet på 013 så makalöst var den orimligt dåliga stämningen på scenen. På Strand var de tydligen glada och uppvisade spelglädje.

Jag är nöjd med mitt beslut.

6 kommentarer:

SheerFaith sa...

Tackar för svaret på min fråga. Min tanke var att du kanske insett att Swans är briljanta. Du tvekade ju lite när du såg dem på Roadburn :)

Slusk sa...

Sett den här? http://www.youtube.com/watch?v=CeZlih4DDNg
Vegan Black Metal Chef?

Du kan trolla bort den här kommentaren då den inte är relevant för inlägget.

Stauff sa...

Japp. Du var påtagligt frånvarande.

Herral de Santina sa...

@Sheerfaith: Jo, jag har insett att det var briljant. Jag ville dock inte utmana ödet och se dem igen, då jag nog inte skulle tycka att det var lika bra.

@Slusk: Makalöst bra. Hade gärna lagat till det där, men det var så många obskyra och jobbiga ingredienser.

Anonym sa...

Så briljant kan du ju inte ha tyckt att det var i och med att du drog och kollade på ett annat band mitt under Swans-giget?

Herral de Santina sa...

Jag sa briljant. Inte trollbindande. Gräset är alltid grönare etc etc.