måndag 2 maj 2011

Kissie och Krillebus: Zrada a pomsta



Idag fick jag en förfrågan om att vara med i Expressens webb-tv. I exakt samma sekund får jag ett mail från en vän som prånglar på mig Kissies analys av Usama Bin Ladens frånfälle. Sedan bestämmer sig tv-kanalen (på internet) att boka in Johannes Forssberg istället för Krillebus.

Någonstans i allt det här ryms en svidande ironisk analys av vår svenska samtid.

Jag kan bara inte riktigt hitta den då jag är för upptagen med att grotta ner mig i tjugoen år gammal tjeckisk heavy metal.



Slå Goggle-kombinationen i det här inlägget, om ni kan!

6 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=oWynxJr9Jao denna är väl ändå snäppet vassare?

Herral de Santina sa...

Jag tyckte det var fränare med en officiell (ooooh!) musikvideo.

Martin Söderström sa...

Tjeckisk hårdrock. Jag blir rörd till tårar.

Johan sa...

Har Kissie alltid stavat så där illa? "väll", "gömmt", "terroattakerna". Jösses...

Herral de Santina sa...

Det är väl hennes grej, det där med att vara en mental lådbil.

Lojura Jungeljerta sa...

Kissie borde ägna mer tid åt att analysera seriösa ämnen. Det är guld.