torsdag 12 maj 2011

Stockholmsnatt vol. 5 (138-remix)



”Men jag är Christoffer Euler Röstlund Jonsson och är fullständigt fixerad vid subkulturell ringmärkning. Ge mig dina tygmärken och jag skärskådar din själ med nästan bristande stolthet. Jag gillar mode. Jag gillar att bära kläder tills de faller i bitar och sedan fortsätta bära dem ändå. Jag gillar kläder som alla andra har, men i oortodoxa och banbrytande sammanhang. Så avantgarde är jag. Och jag är ett billigt drinkluder – ge mig en ölbiljett hämtad från ett lajvrollspel och jag följer dig till världens ände.”



Det här är nog bara roligt om du läst det här och det här. Förmodligen inte ens då.

4 kommentarer:

Sulla sa...

Tarotkort = lajv?

Herral de Santina sa...

Orimligt hokuspokus, nyandlighet och Agneta Sjödin sorteras alla in i lajvargråzonen.

Sulla sa...

Tautologi much? :)

Gurgel sa...

Att kalla tarot för rlajvrollspel är nästan det bästa du skrivit, mycket fint.
Kram på dig i stockholmsnatten, du får komma och remixa Umeå snart. Här hade vi Nina Hagen på besök igår, tanten var grym på äga en scen och grymt het