torsdag 5 maj 2011

Texten till Mortuary Drapes ”Zombie” finns inte på internet

Pratade med Rob Zombie inatt. Jag har ingen direkt relation till honom, förutom att jag lyssnade en hel del på hans hästplatta när den släpptes för ett par år sedan.

Jag älskar häst.

Sedan köpte jag White Zombies andra lp på en loppmarknad på Umåker för tio kronor för sjutton år sedan. Ur ren Ebay-synvinkel borde jag behållit den. I samma tillslag och för samma pris drog jag hem Sadus ”Illusions” på original. Den står kvar i hyllan på grund av alla möjliga tänkbara synvinklar.

I övrigt gillar jag Zombies förmåga att få filmaffischer att se ut som demokassetter.



Soundtrack: ”Crazy world of Arthur Brown”, av och med Arthur Brown.

4 kommentarer:

Gurgel sa...

Det var jag som fick den skivan och jag har den kvar. Den är ju bara någorlunda hyffsad egentligen, så jag blir ju nyfiken, vad säger ebay om dess värde?

Håller helt klart med om att farbror Zombies filmaffischer var skitsnygga, hoppas filmen blir bra

Andréas sa...

Vad snackade ni om då? Musik eller film? The Lords of Salem?

Herral de Santina sa...

GURGEL: Ok, den är ju inte värd multum. Men mer än 10 kr i alla fall.

http://www.popsike.com/php/quicksearch.php?pagenum=1&searchtext=Make+Them+Die+Slowly&incldescr=&sortord=ddate&thumbs=&currsel=

ANDREAS: Får du väl se när det kommer i tryck… Men det var lite allt möjligt. Musik, film, fossiler.

Livet Som Insats sa...

"I am the god of hellfire and I bring you...."