lördag 6 augusti 2011

Stench of profit
Stench of Satyr
Stench of shit

Jag har inte varit på Debaser Slussen sedan Dackefejden. Igår var jag där i cirka en kvart och en öl, och lämnade trängseln modell boskapsvagn från fyrtiotalet med tre konstateranden:

1. Det luktar bajs i hela lokalen. Alltså, inte att det är dålig och unken luft, utan att det stinker bajs som i mänsklig avföring.

2. Den trevliga personalen har bytts ut mot otrevlig dito.

3. Etthundrasextioåtta kronor för en sexa sprit är ett hyfsat styvt pris på vad som i grund och botten är ett halvsunkigt rock’n’roll-hak.

På tal om dyr sponk. Det mest kostsamma vin jag någonsin köpt:



…och jag tror inte jag skulle kunna skilja den här fyrahundrafemtiokronorspavan från en som ligger kring hundrastrecket. Blåst på konfekten av Satyr.

Soundtrack: Split12” av och med med Craft/Void.

13 kommentarer:

Fredrik sa...

Rimligt.

Göran sa...

Stor dos humor i att jag också var där igår och kom fram till exakt samma slutsats. Jag kan även lägga dit petsounds som ett lågvattenmärke nu mer.

Anonym sa...

Soundtrack: Split12” av och med med Craft/Void?

Anonym sa...

Läser detta med en bägare motorhead vin och Satyricon dvd'n rock n roll extravaganza. FTW lördag.

Herral de Santina sa...

Anonym 1: klicka på länken.

Anonym 2: seriöst - hur känner man skillnad på dyrt och billigt rödtjut?

Anonym sa...

Men å andra sidan, så är du ju helt jävla dum i huvudet. Förlåt för min någorlunda korrekta stavning.

Btw, DiJ rather than Diy.

Anonym sa...

Jag skådade länken. Men du skriver split12" och frågetecknet är då själv "spliten" eftersom det där inte är en split12:a. Och man torde höra skillnaden på Craft respektive Void.

Anonym 2 sa...

Asså vet i fan asså, antar att man vet det dagen efter hehe eller så e det fultjack i motorhead pavan och getblod i satyricon vinaren. Hur va ruset?

rocky sa...

jag gillar ju både Slussen och PSB. Men det första lever nog på gamla meriter och för att jag inte har någon annan stans att gå
PSB behöver bara fixa till maten på quizkvällarna. Drinkarna är ju bara awesome.

Herral de Santina sa...

Anonym 1: Det var ju ett "skämt".

Anonym 2: Ett vanligt vinrus. Motörhead-vinet är mer prisvärt. Det är ju faktiskt riktigt gott.

Anonym 3: För att jag är dålig på vin?

Tomas sa...

Otroligt roligt att det finns "folk" som inte fattade Craft/Void-skämtet. Jag blir fan helt jävla matt... (punkterna SLOG jag in på tangentbordet för att markera för mig själv hur trött jag blir).

Pär Arvidsson sa...

Regatta Bay 49 kr/flaskan ftw. Allt annat kommer i skuggan.

Raglefant sa...

http://www.youtube.com/watch?v=zcSYa8FoNNE

Passar på att tipsa om svartmetallbandet Djevel. OM DU NU INTE HADE HÖRT DOM