måndag 1 augusti 2011

Två män, samma båt

Det kom ett mail som respons på det här:

”Hej Christoffer!
Jag läste på Internet om Din protest mot att Filadelfiakyrkan planerar en konsert med ’Gregorian – the dark side of the chant’. Sedan såg jag att ett stycke är ’The bells of Hell’ – helvetets kyrkklockor. Hur tänker Du? Jag tycker att Du ska skica in en liknande artikel till DAGEN som står Filadelfiakyrkan nära.

Vilka planer har Du? Jag vill gärna stödja en sådan protest. Samtidigt måste vi försvara yttrandefrihet och mångkultur i det känsliga klimat som är. Varje aktion som kan misstänkas att syfta till att begränsa öppenheten är riskfylld. Den stora angreppspunkten är att tillåta en kyrka att ha en sådan konsert.
Tack för en stark reaktion!
/Stanley Sjöberg (pensionerad pastor)”

Jag har inget mer att tillägga.

3 kommentarer:

Johan sa...

Han har ju tagit dig på orden. Bilda en ohelig allians!

Johan Eklund sa...

Vänta nu, är det han säger att mångfald hör hemma överallt i samhället utom just i kyrkor? Implicit är ju det just det som skrivs.

Märkligt.

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Det va som fan!