onsdag 17 augusti 2011

In the wake of the plague: Den svarta döden och ordvitsarna som följde

Det är hårda tider. Osäkra tider.

Kungabarn.
Arbetslöshet.
Galenskap precis överallt.

Extrema existenser kräver extrema åtgärder i form av ordvitsar i den gamla skolan. Hata mig inte.


Gissa Therion-skivan han varit med på!

Jag: Dagens lajvare?
Jonas: Det lutar åt att han är det.
Ivan: Ha ha, den ordvitsen hade du på lut.
Jonas: Ja, man är ju luttrad på det området.
Jag: Favoritmaten är lutfisk.
Jonas: Skulle beställa det till lunch, men det var slut.
Jag: Drömresan är till lutande tornet i Pisa.
Jonas: Drömrymdresan går till Pluto.
Ivan: Luttrad? Slut? Nu håller det redan på att spåra ur.
Jonas: Lut-lut.
Ivan: Vad blir Pest-Krille när han har på sig en mössa med solskärm? Keps-Kille!
Jonas: Haha, så var vi tillbaka på Pest-Krille.
Ivan: Alla vägar bär till Pest-Krille.
Anna: Men sluta!

Internhumor är fortfarande den bästa pausen när du, som jag, sitter i natten och skriver arbetsansökningar och lyssnar på Pink Floyd.

Hur fan gick det till?!

3 kommentarer:

Andréas sa...

Har dålig koll på Pest-Krille men ordvitsarna är ju kanon. Rollspelsfanatikern: Quest-Krille hahaha

Anonym sa...

Magnus är bäst!
Gav mig min första kontakt med grind så väl som catharsis(bandet).

Anonym sa...

Hallå där Magnus spelade ju i Arboga's andra, på 2000-talet, aktiva punkband grupprum12.