måndag 15 augusti 2011

Punkkredd: off

Autentisk konversation på en göteborgsk rockklubb, klockan 04.19.

Off!-medlem:
I see your Void t-shirt. I see your patches and pins. I see your jacket. And I wonder… Why the fuck weren’t you at our show?
Jag: I was working, so I was stalking Kanye West.
Off!-medlem: Oh.

Sedan jämförde vi kort på våra barn för att täcka över att jag missat vad som förmodligen var årets hardcoregig på svensk mark. Allt för att följa efter en inkompetent jävla nolla.

Mitt hjärta – en grav.

En timme tidigare blev jag portad på Stureplanshaket Yaki-Da, trots gästlista. I kökaoset tog jag av mig mitt festivalarmband och stötte till en dvärg som stod bakom mig. Tyvärr råkade dvärgen inte bara vara just det. Han var även vakt på stället.

Jag har nog aldrig tidigare varit så nära att släpas in i ett källarrum för råmisshandel. ”Aveny-syndromet”, har folk sagt att det kallas. Låter rimligt. Personalen var trevligare på Old Corner i Gamlestan.

När vi ändå är inne på värdighet:



Efterlysning: Någon som har bilder på Off!?

WOW, KPH, 214 – anything goes.

Jag är genuint intresserad.

15 kommentarer:

Tor N. sa...

Årets hardcoregig va Off! och Hårda Tider i Malmö förra onsdagen. Det va "beyond asbra".

andreas sa...

http://www.lukinzine.se/ har bilder från malmö (inte på hemsidan). maila lite vettja.

xstx sa...

Off! med Vice-sponsrad backdrop på skitstället Brewhouse som en del av en rövdyr festival "årets hardcoregig"? kom igen gamle riddare, bättre kan du.

angående kanye så ska det mycket till för att jag ska tappa alla respekt för honom efter det här, som är bland det bästa i TV-historien någonsin: http://www.youtube.com/watch?v=PDMyArnIdzY. Sånt jävla spontant raseri som han försöker kontrollera.

Anonym sa...

Nästan lika värdigt som detta.

http://www.youtube.com/watch?v=27Vm3s8D170

Herral de Santina sa...

xstx: Nu tänkte jag mest på att jag sinnessjukt gärna velat se just Off!.

Anonym sa...

Jag har också stört mig på det där med backdropen. Samtidigt så har jag svårt att säga emot det här ungefärliga citatet: genom att vi låter vans stå där så får vi bo på hotell på den här turnén.

OFF! var asbra i Malmö, men var grymma även på Brew House. Alla hade gjort sitt bästa för att göra ner det senare stället, så jag hade sjukt lågt ställda förväntningar.

/ Mikael Nordlander.

Herral de Santina sa...

@NORDLANDER: Ta en öl ngn gång då du är i Sthlm?

Anonym sa...

Absolut. Låter som en bra idé. Sällan uppe utan att ha jobb att göra bara. Ska försöka bli bättre på det. Säger till om jag lyckas! Trevlig liten ölfika på festivalen. Gott gäng.

/ Mikael Nordlander.

martin sa...

http://psl.svt.se/psl/2011/8/14/way-out-west-2011-off/

Inte mycket, men mer än inget.

Andreas L sa...

Alltså är jag den enda som inte tappade brallorna av att se Off!
HT mosade dem i Malmö.

mikael sa...

andreas, du är inte den enda...

Anonym sa...

tungt av off att ha en låt om jeffrey lee, men alla som var i malmö tyckte nog dom var gammla dammiga göbs om man jämförde med hårda tider.

SS sa...

På vilket vis är Kanye en "inkompetent jävla nolla"? Bara undrar.
/P

Johan sa...

Keith Morris torkar bord på en glassbar till vardags. Alla som "stör sig" på att det står Vans på Off!:s backdrop kan väl börja med att se över sina varifrån ni får era pengar och hur ni spenderar dem.

Fredrik sa...

Yngwie. 8)

Killen är ödmjukheten i egen hög person.