onsdag 3 augusti 2011

Familjen Bronett har numera upphovsrättsskyddat hela mänsklighetens existens



Jag har inte citerats i Dagens Nyheter på kanske tio år. På Stan räknas inte. Men idag smällde det äntligen till igen. En smula uppvinklat, men ändå. Jag framställs som en torr kristen som hatar blasfemi och vill censurera konst och kultur. I notisen i botten intervjuas en person som bränt en tidning inför tusentals personer, för att en recensent tyckt sådär om en film. Det var humor.

Dock snor jag det sista citatet och gör det till mitt eget:

”Det finns alltid enstaka personer som tolkar vad man gör annorlunda, blir förbannade eller stötta. Som komiker är jag van vid det. Jag tror att det var få som missförstod vad jag gjorde igår.”

Men morgonen innehöll mer än bara Dagens Nyheter. När jag slog på tv:n visade det sig att Verkligheten höll presskonferens:


Verkligheten till höger med sitt kabinett. Kulturbloggmedia till vänster.

Verklighetens uttalande: ”Jag har sedan ett par dagar tillbaka satt på mig clownnäsan. Det är oklart hur länge den blir kvar. Det kan bli ett permanent läge av clownerier. Frågor på det?”

Ingen hade några frågor.

Kudos till Jonas för tips om presskonferensen.

Ett uttalande från mig.
De senaste dagarnas fullständiga förvrängning av rimligt/orimligt har fått mig att tänka en hel del. Djupt, tungt, grundligt. IJCHE kommer inom kort att uppdateras till 2.0. Det kan inte fortsätta så här.

Stay tuned.

2 kommentarer:

Johan Eklund sa...

Jag som så hoppades att du äntligen skulle omfamna ditt inre konservativa kristna jag. Verkligen. Menar det.

david sa...

Du får ju inte vika ner dig nu!
Nu har du ju fått ett nytt inslag som du kan köra med jämna mellanrum, dvs "Lura" kristna/pensionärer/oförmögna att förstå ironi till handling.

Du har ju fått mig att skynda till jobbdatorn för läsa varje mikro-uppdatering. Hurra!