onsdag 6 april 2011

Läsargenererade orimligheter

IJCHE har existerat sedan september 2008. Innan den här veckans slut har bloggen passerat sitt miljonte besök. Det är rimligt.

Du kan säga att jag de senaste två och ett halvt åren har frossat i orimligheter – mina, dina, historiens, Verklighetens. Och tack vare mitt stadiga flöde av IJCHE-fanatiker/belackare, råder det aldrig brist på det orimliga då människor numera lobbar inspiration direkt till min inkorg eller mitt kommentarsfält.

Varsågod, här är dagens fångst. Kudos till de berörda langarna.

Hon sjunger om punk och Patti Smith. Kräks. Dö.

De vill intala dig att det är punk att tro på Gud. Kräks mer. Dö hårdare. Dö snabbare. Dö nu.

5 kommentarer:

Tor N. sa...

Här tycker jag att kulturhusets chefer kan gå in och göra en insats. Det är INTE ok att sjunga om punk. Punk är heligt. Patti Smith får inte nämnas. D.T.P.!

henry fiat sa...

punk ackbar! En fatwa över alla de oheliga hundar som gör schlagerpop och sjunger om saker de inte har en aning om. (okej, det blev rätt många fatwas, men vafan)

Herral de Santina sa...

Tor + Henry Fiat: Ja vi får se vad som händer. Om 30 pers trycker ”orimligt” på det här inlägget kanske ngn stoppar skiten? Mer än så verkar inte krävas för att censurera kultur.

Anonym sa...

Alltså, jag är ju EGENTLIGEN den siste att hålla på och säga "Det här och det där är inte punk" men vafan... tror du på en gud så har du inte fattat nånting, såärebara.

Joan sa...

Blä, äckligt!