lördag 16 april 2011

Roadsmoke



På Roadburn börjar alla konserter på utsatt tid. Verkligen – på sekunden. Så när fredagens kuratorer Sunn O))) är tjugo minuter sena, börjar vi ana att de i själva verket tagit sin konstnärsshow ett steg längre. Bakom den nattsvarta ridån mullrar det suggestivt, rök läcker ut. Är det här i själva verket framträdandet i sig?

Sunn O))) basar sig bakom ett skynke och alla ba, avantgarde dude.

Jag tröttnar på att vänta och bladar iväg för att se Hooded Menace.



Mycket bättre än på skiva. Jag vet att ni inte ser det på den här bilden, men gitarristen har solglasögon på sig. Rimligt finskt.

Jag bladar tillbaka. Ridån har dragits på Sunn O))). Men jag ser inte så mycket mer för det.



Kanske jag ser mer om jag går upp på läktaren, längst bak?



Nähä, inte det heller.

På väg mot Voivod, som spelar i en helt annan lokal, hör jag på ett kvarters avstånd Sunn O))) eka genom Tilburg. Och det här är alltså en inomhusfestival. Beyond beyond.

Voivod, förresten. Makalöst bra. Mer om det senare.

3 kommentarer:

björn sa...

När jag såg dem på Dour -07 var det ungefär samma grej, fast i ett stort tält och en tung haschdimma över hela stället.

Chris sa...

Voivod. 2 tummar upp.

cova sa...

sunno))) - vilket jävla luftslott