torsdag 7 april 2011

Year of the Ika (Morbida möbler)



Igår fyllde min vän Ika år (känd). Jag bjöd på findrink på Marie Laveau. Och eftersom kvinnor tydligen inte gillar ”blahablaha”, utan föredrar seriositet, köpte jag idag den nya Morbid-boxen åt henne:



Grattis, Ika.

I källaren på Marie Laveau spelade Electric Boys, gratis. Vi gick, mot bättre vetande, ner dit och lyckades bli förevigade av en mingelfotograf.

Hon bad att jag skulle ”puta med läpparna””eh, nej”, sa jag. Då tyckte hon att jag skulle se lite ”rawk” ut – ”eh, va?”, sa jag. Det blev en ytterst pinsam spexbild som jag hoppas brunnit upp.

Vi flydde upp ur källaren, tillbaka in i spritens trygga famn igen, och omgärdade oss med burdust berusade SVT-människor. Tryggt.



Bartendern där tar de sin sponk jävligt seriöst. Elitblandande – bara grogg, inget virke, helt igenom pärla. Värt varenda krona.



Jag premiärstrosade i mina vita skor. Också värda varenda krona.

För övrigt: En kompis har lyssnat på Morbid Angels combeack ”Illud divinum insanus”. Han säger att det är ”årets, nej decenniets, ’St Anger’”. Stark tobak.

Den finns åtminstone i en limiterad möbelutgåva:


Morbid Byrå: Bandana man edition.


Bandana man sold separately.

Inga kommentarer: