tisdag 6 januari 2009

Metal pvnk sms warfare terror

Jag och Fenriz har inlett en absurd sms-konversation.

Jag: Snabb fråga: älskar du Amebix?
Fenriz: vel, de er jo en inspirasjon. har en inspirasjonsliste på vår myspace, faktisk
Jag: Tackar. Håller på med en intervju med The Baron, och tänkte nämna att du gillar det.
Fenriz: The Baron wouldn’t know who the fuck darkthrone was. Just som jag skiter i dark tranquillity. HAHAHAHA
Jag: Of course not. Baron has not listened to music in 20 years. He just makes swords. Ha ha ha.
Fenriz: Jag vet. Det er truer than true. Men for min egen del er jeg true to MUSIC. ”DEN SOM HAR HÖRT MEST, VINNER”
Jag: Correct! You win over baron any day. Han hör nog inte skillnad på Cactus och Tank.
Fenriz: HAHAHAHA! Men gjett hva? Jeg dreit meg ut MAKSIMALT på fest hos metalpunk-Marius på fredag: ”er det Tank, eller?” sa jeg. Og så var det JAGUAR! Skyt meg!
Jag: Sjukt sjukt pinsamt. Skärp dig!
Fenriz: I know. En gang spurte jeg 2 min uti en låt hva det var (stökig pub). Det var darkthrone. I DIE!
Jag: Nej fan. True att INTE känna igen sitt eget band. Ja e likadan.

10 kommentarer:

The Fat Controller sa...

Du behöver bara en tecknare så har du en "Metal Pvnk Sucks" som ett brev på posten. På pricken.

Herral de Santina sa...

Ja, tanken har slagit mig. Grovt marginaliserad publik bara.

Anonym sa...

Fenriz är så jävla jävla jävla grym! Kolla länken..

Tomas K sa...

Snubben gillar Bold! Vem fan gör det liksom?

The Fat Controller sa...

Well - kanske det. Och för att det ska bli hipstersatir (á la Disco Sucks) av det hela så krävs väl att innekretsen adopterar och överger metalpunken först. Och det har väl ännu inte skett. Eller?

Herral de Santina sa...

Gillar Fenriz Bold?! Eller pratar du om mig nu? Wise up!

Anonym sa...

Hej, jag är en punkare i mängden som vill känna Fenriz.

Herral de Santina sa...

Anonym: Vill du ha hans epostadress?

Tomas K sa...

Ja, snubben gillar Bold. Tydligen tycker han det är bra gymmusik. Wise Up! hade han skrivit sist i raden också. Annars hade jag trott på nåt annat band. Stod i nån bloggpost på myspace.

Mikael Sörling sa...

Jag har inte lyssnat än, men verkar ganska cool:

http://no--security.blogspot.com/2009/02/amebix-disorder-antisect-live.html