lördag 10 januari 2009

Crustkokain

När vi ändå är inne på rock’n’roll och droger så undrar jag hur politiskt orienterade människor som köper narkotika resonerar kring sin egen konsumtion. Jag har mött många, många så kallade politiska punkare som bojkottar de sedvanliga multinationella företagen, men gladeligen köper knark. Tanka på Shell går icke, men att handla av organiserade brottssyndikat som skjuter ihjäl och torterar folk, utnyttjar sina arbetare och uppför sig allmänt dåligt, det är helt ok.
Eller: finns det rättvisemärkt narkotika? Kravodlat kokain? Icke djurtestat amfetamin?
Jag är inte sarkastisk.
Jag är genuint intresserad.

Som vår turnémanager Scotty sa efter en 5 veckor lång runda kring USA: ”Shit dude, I didn’t realize that all the crusties in America are cokeheads.” Genrens slogan “Play fast or die” fick en helt ny innebörd. Kleerup, hörde du det? Där har du lite subkulturellt renommé du kan snylta på. Nästa albumtitel kanske?

3 kommentarer:

Anonym sa...

nu för tiden är det ju många som gör sakerna hemma själv och man ska ju stödja småföretagarna i sin närmiljö

Anonym sa...

Kokain är dock fortfarande rätt svårt att framställa hemma..

Gå och dö sa...

Åh, jag är med andra ord inte ensam om att grubbla över detta fenomen.