fredag 9 januari 2009

"Are you having a laugh?!"



Seriöst: någon på DN måste ju skämta. Senaste halvåret (evighet) har vi bombarderats med exakt samma bild från "Mamma Mia!" (förgör). Meryl "Skata" Streep (spya) struttar käckt fram längs gatan i spetsen för en pluton andra skator, glatt sjungandes en liten Abba-låt (skjut mig). Idag var samma bild med två gånger. Jag är sjukt nära på att säga upp prenumerationen om de inte upphör med detta orimliga glorifierande av musikaler (avskum). Eller, åtminstone, säga upp mitt drinkkonto på Hotel Rival. Det kvittar hur goda Strawberry daiquiris de gör!

I övrigt fyller jag min tröstlösa, arbetslösa vardag med reabacksmetal (Juggernaut) och upptäckten att "The Thing" är exakt lika bra nu som när jag var 14. Och att kocka fram absurda maträtter (se nedan) i köket, så klart.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Abba är jävligt bra (så inget ont om de hoppas jag!), men jag verkar vara ensam i världen om att tycka att Mama mia-filmen var äckligt klämkäck och jobbig att titta på... Jävligt less på allt tjat om filmen vid det här laget.

/Jocke A.

Herral de Santina sa...

Umgås du med folk som gillar den?

Anonym sa...

Jul hemma hos Granviks i Bergsgården:

Mamma: Jonas, ska vi inte se Mamma Mia. Den är jättebra.

Jonas: Nä, det vill jag inte. Inte för att vara taskig, men om du gillar en film betyder det att den är jättedålig.

Mamma: Varför säger du så?

Jonas: För att jag vill och kan.

Mamma: Men... den är ju bra.

Andréas sa...

The Thing (om du menade filmen) är ju en av de absolut bästa filmer som gjorts. Lätt den bästa från Carpenter.

The Fat Controller sa...

Cous-cous, lök, spenat, vitkål och ????

Herral de Santina sa...

Nära!

Anonym sa...

mja, en del personer som jag umgås med ja, men jag låtsas inte om det! hehe, men abba har klart varit en stor inspirationskälla i mitt skapande av Warvictims texter..hahaahaahahaha...

/Jocke A

Anonym sa...

Meryl Streep som person är skittråkig, och hon spelar för det mesta personer som är minst lika tråkiga. Men, hon är en jävligt bra skådespelare. Tyvärr, eller nåt.

Tack för en mycket brun och mycket trve t-shirt förresten. Ska bäras under min Rhapsody of fire-hoodie.

Herral de Santina sa...

Rhapsody in Rock, menar du?

Anonym sa...

Den där maten såg ju ut som en spya? Tacka vet jag lite Norrlandspölsa..

Anonym sa...

Ännu bättre. Robert Wells är min idol, på riktigt. Sympatisk och cool + jävligt hårig bringa. Synd bara att han har rätt lam musiksmak.