måndag 19 januari 2009

”Här har ni världen: min könsmogna dotter!”



– För bövelen, von Richthofen, vilken förbannat trevlig debutantbal det var där i Paris härom sistone.
– Ja, på min ära! Ett grundmurat hyllande av kvinnoideal från 1800-talet, vars like sällan skådas i västvärlden numera. Synd och skam, säger jag, att det är så sällsynt med debutanbaler nuförtiden. Som om det skulle vara något att skämmas för!
– Onekligen, onekligen. Som att det skulle vara skamligt att vilja gifta bort det unga kvinnfolket. Och såg du, Vanity Fair var där och fotade våra könsmogna döttrar.
– Jo, jo, även de mest ”liberala” publikationer kommer krypandes när vi dammar av våra anrika överklasstraditioner! Nu får hela världen se att vår avkomma är redo att knullas och giftas bort.
– Det måste vi skåla på! James, mer champagne och drontägg!
– Skål!
– Sieg heil, von Richthofen!
– Sieg fucking heil!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där tidningsuppslaget kan jag inte relatera till över huvud taget. Däremot är jag nyfiken på blocket under som inleds med fitt-nånting samt Wolf-frågorna man får en skymt av ovan.