söndag 2 januari 2011

Society Fashionista System Decontrol 138: Bristol

En handske. Kom ihåg: Alltid bara en handske.

Den som gräver en fashionistagrop åt andra faller ofta själv däri. Här ger jag kudos och berömmelse till folk som undviker att ha saker i fickorna på obscent tajta jeans. Här sågar jag folk som inte lyckas undvika att ha saker i fickorna på obscent tajta jeans. Här ovan, i ett ögonblick fångat någonstans under förra decenniet, har jag uppenbarligen ignorerat mina egna klädkoder. Ett orimligt modemisslyckande.

Än mer orimligt är att två av personer på fotografiet även figurerar i det här stycket svensk tv-historia.

22 år sedan. Jag fick inte se programmet för mamma på grund av porren. Tack, SVT. Tack, John Chrispinsson. Tack, ”Svepet”.

Soundtrack: ”Screaming blue murder”, av och med Girlschool.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj oj, ett klassiskt tv-klipp. Har för mig att Krixhjälters var med också. Good times.

Dr. Dr. Dr. sa...

…var det här samma avsnitt av SVEPET där IN THE COLONNADES var med?