fredag 14 januari 2011

Society Fashionista System Decontrol 138:
”Doktor Tofu, förmodar jag?”

Stil och koketterande som ekar genom tiderna. Bra så.

Nutid.

Jonas: Du ser ut som en karaktär i ”Scooby Doo” som har kommit till liv. ”Scooby Doo och mysteriet med den galne tofudoktorn”.

Väldigt mycket dåtid.

Jag: Undrar vad jag och Svante läser.
Jörgen: Helt säkert en biografi över en sinnesjuk diktator. Det var det enda du läste på den tiden. Typ Idi Amin.

Första halvan av nittiotalet var jag omnämnd som Detaljguden och/eller WASP-killen i Umeå. Det förstnämnda öknamnet märks på ovanstående bild, där jag kör en extremt mättad look.

Ironisk mustasch innan begreppet ens fanns.
Power violence-camobyxor.
Helgarderad med Infest- och No Comment-tygmärken.
Tumring och vanlig ring och armband.
Tidlös munkjacka från Poison Idea.

Som Yngwie Malmsteen brukar säga: ”Less is less. More is more.”


Oidentifierad – men minst lika mättad – dåtid.

Kemoterapin just avslutad: Överbelamrad cancerpatient på Hultsfred.

11 kommentarer:

Suntamer sa...

Appropå tofu och ingenting - har du fått din die hard box av EW ännu? Sega Rise Above!

Petri sa...

Jag fick ett mail idag om att den är lagd på lådan och on it's way.

Herral de Santina sa...

Jag mailade i början av veckan och de sa att alla skulle åka iväg den här veckan.

Myrkheimr sa...

Hej.
Det mest ironiska i ditt inlägg är att du inte nämner Brutal Truth.
Jag menar, "Choice of a new generation" hade gott kunnat klämmas in någonstans.

Herral de Santina sa...

Myrkheimr: Jag fattar inte. Varför skulle jag göra det, just nu och här?

Myrkheimr sa...

Jag var bakis eller fortfarande full när jag skrev det. Jag gissar att jag syftade på Brutal Truth-patchen på den sista bilden och menade att du har blivit äldre? Därav generationgrejen.

Herral de Santina sa...

Faktiskt inte en patch utan ärmen på en klassisk longsleeve från Earache. Har kvar den men den är numera ett linne. Har en gång tillhört Dennis Lyxzén. Jag köpte den av honom 1997, samtidigt som mitt band spelade in sin första ep. Se, där fick du ett plaggs hela historia på ett bräde.

Skriva kommentarer på fyllan – det bästa.

Myrkheimr sa...

Imponerande.
Man kanske ska börja på en ny fylla så man kommentera bloggar imorrn också.

Herral de Santina sa...

Det tycker jag absolut du ska.

Johan Eklund sa...

Detaljerna pryder numera huden?

Herral de Santina sa...

Johan Eklund: Ja, jag tycker överlag att jag för en mer nedtonad existens så här i den lägre medelåldern.