torsdag 9 december 2010

”Du är en tågresa till människans betydelse/Du är kär i helvetets existens”



I Willys näve, är det inte…? Nej, det kan det inte vara! Eller? Jooo…

En snabb sökning på internet ger mig rätt. I ”The Simpsons” S22E05, som visades i USA i november, sportar vaktmästaren en butelj Buckfast.

Superkudos Willy!

Buckfast är, i hård tvekamp med trve tjeckisk Absint, den mest be-fucking-yond orimliga alkohol jag någonsin druckit. Efter två flaskor tog jag av mig alla min kläder. På scen. I England. Under en konsert. Med bandet jag själv spelade i. Det, om något, är asocialt beteende.

Buckfast is alleged to be the drink of choice for drinkers who are prone to committing anti-social behaviour when drunk, especially drinkers under 18 years. Its high strength (15% ABV/14.8% in the Republic of Ireland), relatively low price and sweetness are characteristics that are thought to appeal to underage drinkers. The drink also has a very high caffeine content, with each 750ml bottle containing the equivalent of eight cans of cola.”

Och det görs av munkar i ett kloster. Tack, gud.

Den som hittar kopplingen till inläggets titel och själva innehållet i texten, vinner något.

Soundtrack: Baphomet 001, Nausea (LA) ”Psychological conflict”.

7 kommentarer:

Kissowa sa...

Anthrax - AntiSocial. Vad vann jag? :P

Herral de Santina sa...

Dra. Åt. Helvete. Hur gick det till?! Förklara det!

Andréas sa...

Google translate fixar väl allt.

Herral de Santina sa...

Jo, jo. Men ändå. Det var en en rak översättning.

Kiss: Maila mig din adress så skickar jag ngn frän mangelvinyl.

martin sa...

Trust - Antisocial, om jag får be. Det hörs solklart på din översättning att den ska läsas med fransk accent.

dahlberg sa...

Jag är själv inte så särskilt impad av Buckfast,vare sig den gröna eller bruna.
Dock var det lite coolt att man kunde köpa helflaskor på krogen till samma pris som på off licensen,skulle ALDRIG funka i svithjod.Smakmässigt skulle jag vilja säga;hostmedicin och glöggkryddor med en förnimelse av citronskal.
Men Willy är ju skotte så det är ju inte så konstigt att han är hård på buckfast.

Herral de Santina sa...

Grön, brun? Va, finns det två olika sorter? Vad är skillnaden? Jag har bara druckit den i grön flaska.

Kan ingen britt posta hit en back?