måndag 13 december 2010

Tattooed obliteration messiah (in bad girl city)


Barnlitteraturen rör sig framåt.

I Just Can’t Hate Enough missar alla sina jubileum. Tvåårsdagen glömdes bort. Inlägg #2000, som jag planerade att uppmärksamma, fumlades åt helvete. Detta är bloggosfärattack #2004. Hurra för mig.

Tid och tecken bara sprutar iväg med blixtsnabb fart när verkligheten upplöses i O-R-I-M-L-I-G-H-E-T runt omkring mig.

Förmodligen är Olivia Obliteration det enda barn som gåtränas med lockbete i form av marginaliserad, bredbent kukrock. Samt en tomte.

I dessa Ghost-galna tider, vilka minns the trve ”Prime mover”?


Inte åldrats med så mycket värdighet, nej. Men textraderna ”Sex fuhrer/Baby, I’m a love dictator/Blitzkrieg romance/I’m a cool dominator” står sig än. Eller, tja, kanske inte.


Vad tror ni vi säger om det här om tjugotvå år?

8 kommentarer:

Ola sa...

Jag är mest nyfiken på om det kan vara Jimmy Cautys pansarbil dom brakar igenom väggen med. Det känns troligt på nått sätt.

Herral de Santina sa...

Äger han en sådan?

Gurgel sa...

Jag är inte kulturell nog för att ha hört de där zodiakerna förut, men jag gillade det som fan!

Micke sa...

Ghost får ju nästan Jimmie Åkesson i folkdräkt att verka rimligt. Årets bästa skiva sa ni? Ett gäng lajvare som spelar dansbandsmetal? Jag är tydligen för ohipp för att fatta skämtet...

Mats F sa...

Och vilken kukrock sen. Four Horsemens första (och enda?) är också ett dugligt alternativ.

SS sa...

"Jimmy purchased two Saracen armoured vehicles at a scrap yard for ukp 4,000 and found equipment in them which he thought could have been used for sonic warfare. He has tried to assemble the acoustic gun from internal linkinformation he found on the internal linkInternet. Installing huge amplifiers and special speakers to cope with the very low internal linkfrequencies cost him tens of thousands of pounds."

http://fusionanomaly.net/jimcauty.html

/P

daniel sa...

när jag hör den där zodiac låten tänker jag alltid på den här: http://www.youtube.com/watch?v=iYgM-kohvmA
snarlikt riff och definitivt kukrock..om ghost pratar ingen om ens två år.

Herral de Santina sa...

Daniel: Ouch. På båda.