tisdag 14 december 2010

Shop ’till you bomb drop vol. 2

I och för sig: det är fullt rimligt att en man vid namn Dick, i egenskap av representant för Svensk Handel, skriver en debattartikel i Expressen där julshopping beskrivs som en ”demokratisk handling” som leder till ”öppenhet och tolerans mot människor från alla länder och kulturer”. Men ändå. Någon måtta får det väl ändå vara.

…eller är terroristen från Tranås en kapitalistisk ZOG-konspiration med syfte att krossa rekordtaket för julhandeln till småsmulor?

Jag blåser i visselpipan. Kom ihåg var ni läste det först.

8 kommentarer:

Fredrik sa...

Rimligt. Helt klart! 8)

Stabilo Boss sa...

Bombningen måste ju vara Moderaternas våta dröm, det "satte ju Stockholm på kartan" mer än Vattenfestivalen och World Police and Fire Games och OS tillsammans.

sved sa...

Haha.. Det kanske är dags för Fredrik att langa fram en konspirationsteori?

Anonym sa...

ja, fredrik, kom igen nurå. the plot sickens.

Cirkusdirektören sa...

Stab Boss: ”When all langos fail – turn to Jihad”.

JC sa...

Men du Dick, jag rodde vi firade jul för att minnas Jésus…

Anonym sa...

Jag har typ slutat bry mig om vad du skriver. Varje gång jag ser ett nytt inlägg ser jag i stället fram emot att läsa vad Fredrik svamlar om i kommentarfältet. 8)

Brazil Jakkk sa...

Kooom igeeen nu Freeedrik, klapp-klapp-klapp!