måndag 13 december 2010

Glögg oblivion: Into the Christmas void vol. 2

Vår glöggtradition fortsätter. I år räknade vi som mest till fjorton olika individer som enligt lagen är barn. Åldrar: tre månader till elva år.

Inteeensivt. De barnlösa satt i fullständig chock.

Bortsett från mängden avkomma, är den största skillnaden med trettioplusfest att de alkoholfria alternativen tar slut först. Förr kunde det bero på straigth edge, men numera kör hälften av gästerna bil med barnstol i, och den andra hälften är gravida.

2011: Mer must.

Tvillingar åtskilda vid födseln: ”Va fan, jag sa ju att jag skulle ta den rödrutiga skjortan!”

Tvillingar ej åtskilda vid födseln: ”Va fan, jag sa ju att jag skulle ta björndräkten!”

En del parkerade sig vid fikabordet diiirekt och rörde sig inte förrän knäckfaten var renplockade. Notera Lovisas ansiktsmin. Cornelia har just levererat uttalandet ”jag har inte varit på en fest de senaste två åren där det inte pratats om att prinsessan Madeleine tog den i tvåan i köket på en fest, och blev påkommen”. Direkt citat. Lovisa undrar varför hon inte blir bjuden på samma fester som Cornelia. Därav fasan.

Det här var en av de lugnare stunderna.


Lugnaste hörnet: Olivia Obliterations crib.

3 kommentarer:

Erik sa...

Det var mycket trevligt, älskar det välfyllda fikabordet!

sofia sa...

visste ni att stefan holm satt bakom er soffa och spanade in småbarn?

Cecilia sa...

Årets fest, alla var där!

Tack för att jag fick stanna längst och snacka loss!