tisdag 21 december 2010

Scener från ett julmys: Doomed to extinction


Jag njuter av glögg, pepparkakor, mögelost och Disrupt-singlar i min mörka ensamhet. Cornelia kommer hem från en konsert.

Cornelia: Det är inte så avslappnande och harmonisk musik det här.
Jag: Vad menar du?
Cornelia: Gruff-gruff-gruff, gris-gris-gris, gruff-gruff-gruff, gris-gris-gris, gruff-gruff-gruff, gris-gris-gris. Och så vidare.
Jag: Du tycker inte det här är bra?
Cornelia: Nej.
Jag: Måste du förstöra julen?
Cornelia: Ja, uppenbarligen måste jag det när du lyssnar på griscrust.

Ironiskt med tanke på det här inägget. Men ibland blir det så. Jag tror att jag försöker ”suggest something about the duality of man, sir”.

Hipsterhajp 2011. Ni läste det först här, inte på Throw me away.


Snökaos och julmys – bring it on!

För övrigt: Hipster-Kristofer har köpt ett limiterat snöre. Verkligheten tog i samma ögonblick en paus, andades djupt, och fortsatte i all sin orimlighet. Kudos.

6 kommentarer:

Vic88 sa...

Läst och hört?
http://www.goodbadmusic.com/2010/12/12/kotsen-attack-of-the-savage-horde-demotape-reykjaviken-riot-rekorden-switzerland-1985/

Herral de Santina sa...

Bra eller bara roligt?

Vic88 sa...

Mest roligt.

Anonym sa...

Fucking Smiths/Morrisejy/Mojizy/Mojizzy-fan... fuck jävla off...

Herral de Santina sa...

Ursäkta?

Jon sa...

Aaaaaaargh! Alltid lika tragiskt när bruden är dum i huvudet och gnäller på kvalitetsmusiken.