torsdag 2 december 2010

Pink war (all the time)


2 x rimliga insändare.

Jag och Cornelia och jag och Fredrik pratar ofta om det rosa kriget. Jag och Fredrik är hardcoremotståndare till den färgkodade genusfällan som de små blöjpaketen tvingas in i från sekund ett. Det slår helt slint i våra skallar så fort det kommer på tal.

Gah! Gah! Gaaah! Fuck you pink, fuck you to the death, in the eye!

Cornelia bekämpar blått är för kukar, rosa är för fittor-resonemanget vareviga dag i sitt yrkesliv. Så visst, även hon är en motståndare. Men Cornelia är även den vettigaste och mest balanserade av oss. Hon konstaterar alltid krasst att ”det är bara en färg, den blir vad ni och omgivningen gör den till”.

Och se, det stämmer!


Crustfåglar – check.
Stridsvagnar – check.
Stridshelikoptrar – check.
Kängkorrekt estetik i form av gasmask – check.


Och en ubåt! Jag älskar ubåtar! Ett underbart plagg.

Kudos till Väx upp! för det smidiga bytet. DIY or die.


Krigsförklaring samt fredsfördrag i ett.

Soundtrack: ”Diabolical desecration”, Bewitched.

Trve story: 1998 bytte jag mitt exemplar av Mercyful Fates ”Don’t break the oath” mot Bewitcheds ”Hell comes to Essen” (bildskiva, 666 exemplar) med gruppens frontman Vargher. Ett be-fucking-yond orimligt dåligt byte för mig. Visserligen har jag en vän som bytte Hellacopters fem första singlar mot en Ignite-cd, men ändå. Det svider.

1 kommentar:

Petri sa...

Jag glömde dessutom cd:n hos snubben jag bytte med and never looked back... Sämsta. Bytet. Ever. Haha!