fredag 17 december 2010

”I reserve the right to hate what you do/But I force nothing upon you/I defend your right to poison your body/But I will never approve”


Det dyker upp ett mail från Falun i frågelådan här på I Just Can’t Hate Enough. Avsändare: En ung man, född 1989, som halkat in på Umeå Hardcore 1994.

”Sitter här och lyssnar på min Northcore och min Straight Edge as fuck skivor. Inser direkt efter första sekunden på Drift Apart – Nothing, va fan hände här? Nothing, Burning och (andra låten på Northcore som jag inte kommer på vad den heter) är ju tamefan genialiska! Efter ett litet tafflitg försök att hitta info på stora stygga nätet inser jag att jag hittar fan inget om dom? Tankarna börjar cirkulera i min skalle:
Vilka var dom?
Gjorde dom fler låtar?
Vart tog dom vägen?
Det är lite där du kommer in i bilden...! Du borde ha mer koll på Umeå 94 än mig. När man själv är Född 89 i Falun, Dalarnas län. Vet du något om detta E-tuggande band?”

Jag minns deras konserter och minns vagt vilka som var med, men var aldrig ett fan. Så – finns det någon där ute som kan hjälpa oss?

All info om Drift Apart från Umeå mottages tacksamt.

Vi är genuint intresserade.



Kanske inte åldrats med värdighet, nej. Men textraden ”As the world forces that shit down my throat/I can never escape/It surrounds me” skulle kunna vara den här bloggens credo.

5 kommentarer:

fredrik sa...

Snälla skriv nån. Vi är fler som väntar.

Tomas Andersson sa...

Vi spelade mellan 91 och 94.. gjorde ett tiotal låtar. Medlemmarna var Jampe Uppgård (senare Beyond Hate) Sång, Jag Tomas Andesson (senare Lapdog) Gitarr, Kristofer Steen (senare Refused) Gitarr, Jani Koljonen Bas, Erik Vännström (senare Shield) Trummor. Vi har väl några nya låtar oxå, vi får se vad som händer =) tomapart@hotmail.com

Fredrik sa...

Spelade Jani och Erik i det gänget? Coolt. 8) Hade jag gömt. Beyond hate. Ja jävlar! Nostalgi!

K sa...

och vad hände med Bloodpath???
läser I ett gammalt fanzine X-termination (skrivet av 2 v-ås ungdommar) att det även ska ha funnits ett band vid namn Last Understanding.

Skulle vara intressant om 138:an kunde göra ett reportage i close up (eller law and order)om vad som hände med banden och "kidsen" så här 15-16år senare

fredrik sa...

tack!
det där har jag undrat över också, flera gg. från northcoreskivan var drift apart den låt jag lyssnade mest på och på högst volym.