tisdag 21 december 2010

Jag gillar Jävla Jenny (och Nima)


Ikväll var jag ute och tog några tvättäkta skabböl med Nima. Efterforskningar på öppna förskolan gav ett riktigt sunkställe vid Liljeholmen, området där jag och Jonas tidigare gått totalt bet. Jag bryr mig inte om att tipsa – de slår igen nu på torsdag.

Vi skålade på att när dessa två t-shirts



…kan säljas sida vid sida i världens mest omdebatterade och blodbesudlade oroshärd, kan du bara konstatera en enda nattsvart humoristisk sak: Viljan att kränga merch och tjäna pengar övervinner alla kulturella och religiösa skillnader.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Debatten onyanserad... vad hände med det gyllene träsket... eller... är det ok att hata båda sidor? Jag är trött på att finansiera kraftverk... seriöst... verkligen.

Shia kan verkligen vara islams svar på Livets ord.

Herral de Santina sa...

Då lär du gilla mitt senaste inlägg. Det ger dig en chans att finansiera en punkbritt med dreadlocks istället för Kraftwerk.

I övrigt är det alltid helt okej att hata alla sidor.

Jenny sa...

Herregud, mänska! Förstår du inte att du genom blotta bekräftelsen korrumperar den där sista förtvivlan jag hade hoppats kunna ta mig genom de närmaste tre dagarna utan glitter i ögonen och rosa fluff i hjärnan. Jag behöver inte mer trafik, jag är nöjd där under mitt glastak. Tänker positivt och inte alls ironiskt.
Kram!

Anonym sa...

Anonym: skulle det vara något negativt jämfört med t ex. wahabister och talibaner då?

Skulle fö kunna tänka mig att betala ganska mycket pengar för den där merchen eftersom jag gillar båda sidor. Ibland.