fredag 31 december 2010

”Night churns on/For new year’s”



Vänner, fiender, belackare, fanatiker, följare, lärjungar, läsare!

Helt utan ironi och helt utan hat önskar I Just Can’t Hate Enough er alla ett riktigt gott nytt år. För tio år sedan stod jag i en snödriva i Umeå och skålade in till ännu ett millennium späckat med ”misär, förtryck, hat, död, pina, krig och kapitalismens allmänt omänskliga jävlighet”. Jag hade inte direkt räknat med att vara vid liv när 00-talets skinande svarta uniform byttes mot 10-talets dito.

Nu skålar jag in 2011 i en söderförort till Stockholm, tillsammans med en fru som jag älskar. Vi har en dotter på sexton månader som jag dyrkar så hårt att jag skulle Doctor Doom-utplåna er alla för hennes skull. Jag är tillfreds med livet. Det hoppas jag att ni alla är. Om inte, önskar jag att ni finner den lycka ni söker under det kommande året.

Jag hade velat lämna er med Miserys episka ”New years”, tagen från 1988 års demo. Men det verkar som om internets videokanaler slukat den med hull och hår utan att lämna minsta spår. Ladda ner hela kassetten här. Det är fullt möjligt att den förändrar ditt liv.

Istället tar jag avsked för natten med den lika passande ”Midnight”, hämtad från samma demo. Texten – obskyr, förlorad, borta. Men om ni någonsin undrat hur det låter när två, eller flera, stegosaurusar knullar, så låter det ungefär så här:


Ses nästa år. Kudos.

Vegetarisk nyårsmiddag FTW!

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Gott nytt år, till dig och familjen. 8)

Jag måste väl tillstå att det du skrek inför detta årtusende, det skriker jag varje dag. Jag mår inte bra. Alls.

henry fiat sa...

Kudos till Doctor Doom-referensen! Alltid härligt med serietidningsreferenser!

gott nytt!

Martin sa...

ott nytt, 138. Hoppas 2011 bibehåller din beska i pennan (well, tangentbordet, då) och ger dig ett annars briljant liv. liv. Din blogggtopp 2010 var för övrigt Roadburn och alla rapporter från faderskapsåret 2010.

/martin (far till matilda anno 2009)

Andréas sa...

Gott Nytt år, ni verkar ha haft det trevligt. Själv var jag spiknykter hundvakt, åt färdigmat från ICA till middag, och tittade på Häng dom högt under tolvslaget.

Malene sa...

Örtsaltet på plats där ja, oumbärligt som alltid. Gott nytt!