torsdag 30 december 2010

Årets arbetsplats vol. 138, a.k.a. Jag skulle mer än gärna avsmaka Pussy ännu en gång

Allt om Stockholm, den falang av Aftonbladet där jag spenderat större delan av 2010 och som jag återvänder till under 2011, summerar året. Jag finns med i två små minnesbubblor:

”När forna kollegan Christoffer och jag anser att ett huvudlöst lik på Aftonbladets startsida är en förträfflig idé med texten ’ett huvud kommer rullande’ till en mycket intressant artikel. Vår dåvarande redaktionschef blir uppringd på självaste bröllopsdagen och får ta bort den illa kvickt.”

”När Lovisa, Christoffer och jag ska på vinprovning på Pontus! och Christoffer kommer i sin slitna jeansväst och blottade tatuerade armar, jag och Lovisa bär något avslappnat och vi försöker känna oss hemma bland de snofsiga deltagarna som spottar ut vinet emellanåt. Christoffer frågar om servitören inte kan vara så vänlig att öppna en till flaska ’Pussy’ till oss tre.”

1 kommentar:

sikas sa...

"Är du morbid?"

haha klockrent