torsdag 9 december 2010

”Drinking black coffee/Black coffee/Drinking black coffee/Staring at the wall/Black coffee/Black coffee/Black coffee/Staring at the wall”



Stöd svensk hardcore. Gör inte som jag. Häll inte kaffe på den.

Den föredömliga samlingen går att beställa och streama gratis – här.

Soundtrack, hämtat från ovanstående kaffeindränkta cd: ”Vi har fått nog” av Kvoteringen, ”Catch 22” av U.X. Vileheads, ”Killing” av Victims, ”The morbidly obese” av Obnoxious Youth, ”Good bye” av Commitment Crew, ”Loose ends” av Stay Hungry samt Nitads fantastiska text ”Kul att ni håller på”. Know the feeling.

”Fyfan för ert skitband
Samma sak med eran klubb
Vi kommer aldrig mera tillbaka
Så behåll eran skit för er själv
Hoppas att ni dör
Ni är riktiga jävla clowner
Bestående av lakejer
Ni kommer aldrig att förstå
Men det är ’kul att ni håller på’”

Vilka och vad handlar detta om?

Mer suverän hardcore att upptäcka – här.

7 kommentarer:

dahlberg sa...

kanske nåt av dom andra banden på skivan? mycket jeans-jacke-krog-punk där känns det som.

Jenny sa...

Åh, "kul att ni håller på", det bästa är att det är bara invigda som fattar. :D

Fin blogg, förresten. Kul att du håller på.

Herral de Santina sa...

Jenny: Nej, kul att DU håller på!

Dahlberg: Jeansjackekrogpunk - ny genre?

Shithead sa...

Kvoteringen; vilken underbar version av GBH - Generals! Så bra att jag började garva. Kanske världen bästa låt!

Var köper man lämpligast denna samling? Är jag retard eller saknas den info på hemsidan?

Herral de Santina sa...

Shithead: Ja, visst är den fin? Jag bloggade om den redan här: http://canthateenough.blogspot.com/2009/12/3-x-frostiga-morgoninsikter-och.html

Jag tror du beställer den här:
http://www.swehc.com/lxo-records/

The Mrza sa...

Nitad är ju mest jeansjacke-krogpunk på samlingen å sen Instängd (men jag tycker "krog"-prefixet faller bort om man är nykter på krogen)

Herral de Santina sa...

Gah! Kan ngn förklara konceptet!