onsdag 15 december 2010

Dan Park från Umeå, a.k.a. Knarkar-Dan, a.k.a. Nazi-Dan, slår till igen vol. 3

I och med den svenske ”Four lions”-bombaren, kickar konstnären Dan Parks pågående installation Parliament Princess in en högre turboväxel. Inte minst på den grafiska fronten.


Notera kungakronan. Visst, det är en Photoshopmassaker med tungan insylad rakt i kinden. Men jag ser ändå tydliga drag av Parks tidiga klipp och klistra-aktioner på Umeås snöiga gator. En röd tråd, eller i det här fallet brun tråd, är monumental för alla seriösa gatukonstnärer.

Soundtrack: ”King night”, av och med Salem. Inte metal-Salem från Israel, utan witch house-Salem från USA. Jag ger hipstereliten alla rätt. Detta är ornamentalt och orgasmiskt på samtliga plan. I spåkulan för 2011 ser jag ett fruktbart, kritikerhyllat samarbete med Watain.

Mer än rimligt.

4 kommentarer:

Steve sa...

Salem-marschen 2010 - var du där Chrille-bus? Som jag ser det försöker du smyga in nynazistiska budskap i nästan varje inlägg.

Herral de Santina sa...

Ordet ”smyga” och I Just Can’t Hate Enough förknippas väldigt sällan. Snarare ”plump” och ”vulgär”.

Jag har inte varit i Salem sedan 2003. Stå och frysa röven av mig, omringad av poliser, utan att få en skymt av vare sig kalrakade nationalister eller fanor, är inte min uppfattning av en heldag.

Anonym sa...

"witch house-Salem från USA" hahahahahaha

disfearröv sa...

@ANONYM 15:01: Va ere som är så roligt? Fattar inte?